הרב פינטו הורשע במתן שוחד; הפרקליטות תבקש שנת מאסר

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם הרב פינטו, הודה הרב כי נתן שוחד לניצב אפרים ברכה בתמורה למסירת מידע אודות חקירה אחרת שהתנהלה נגדו, חקירה שבמסגרתה לא הועמד לבסוף לדין

יאשיהו פינטו  / צלם: שלומי יוסף
יאשיהו פינטו / צלם: שלומי יוסף

"נתפלל שהשופטים ימותו", סינן אחד מחסידי הרב יאשיהו פינטו שהגיע לאולם בית המשפט המחוזי בתל-אביב הבוקר (ג'), להקראת כתב האישום של הרב. כשנשאל לזהותו, השיב: "מי אתה? מה לי ולך? צדיק".

כמה דקות מאוחר יותר התייצב הנאשם, הרב פינטו, ולשאלת השופט עודד מודריק, מסר כי כתב האישום הוקרא לו על-ידי עורכי דינו, אמר: "אני מודה בדברים" - והורשע במקום על-ידי השופט.

"על יסוד הודאת הנאשם ועל יסוד כתב האישום", קבע השופט, "אני מרשיע אותו בעבירות הבאות: מתן שוחד, הצעת שוחד ושיבוש מהלכי משפט (ריבוי מקרים)".

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם הרב פינטו, הודה הרב כי נתן שוחד לניצב אפרים ברכה בתמורה למסירת מידע אודות חקירה אחרת שהתנהלה נגדו, חקירה שבמסגרתה לא הועמד לבסוף לדין. בתמורה צפוי הרב לשמש כעד מדינה נגד מפקד יחידת להב 433 לשעבר, ניצב מנשה ארביב, החשוד שקיבל ממנו טובות הנאה שלא כדין.

לפי הסדר הטיעון, הפרקליטות תבקש לגזור על פינטו שנת מאסר.

סנגורו של פינטו, עו"ד איל רוזובסקי, ביקש לערוך את ישיבת הטיעונים לעונש בעוד שבועיים. בנוסף מסר עו"ד רוזובסקי כי הוא יבקש להעיד את ניצול השואה, חתן פרס נובל לשלום, אלי ויזל, כעד אופי לטובתו של פינטו במסגרת הטיעונים לעונש.

בשבועות האחרונים נדחה מספר פעמים מועד הקראת כתב האישום נגד הרב, בשל היעדרותו של הרב מן הארץ, לטענתו בשל מחלתו. שלשום (א') הגיע הרב לארץ, היישר לבית-החולים, שם עבר צנתור. בית המשפט לא התרשם מהטענות על המחלה והורה לרב להתייצב לדיון. הבוקר, כאמור, הוא התייצב והורשע לפי הודאתו.