משחקים מהסרייה A בלונדון, ניו-יורק ובייג'ין?

ראשי הליגה האיטלקית בודקים היתכנות של פרויקט מורכב במיוחד: קיום מחזור משחקים שלם מחוץ לגבולות המדינה ■ המטרה: לשקם מעט את הפופולריות הדועכת של הסרייה A

אלבארו מוראטה, יובנטוס, סרייה A, ליגה איטלקית / צלם: רויטרס
אלבארו מוראטה, יובנטוס, סרייה A, ליגה איטלקית / צלם: רויטרס

באיטליה שוקלים לנסות לשקם במעט את הפופולריות הגלובלית הדועכת של הליגה באמצעות קיום משחקים מהסרייה A בחו"ל. אאורליו דה לאורנטיס, נשיא נאפולי, טוען כי קיימת אופציה שכבר במחזור הפתיחה של העונה הבאה יתקיימו כל המפגשים מחוץ לארץ המגף - כאשר ניו-יורק, לונדון, פריז, ג'קרטה, בייג'ין ושנגחאי עשויות להיות הערים המארחות.

"אנחנו בודקים כרגע את ההיתכנות של פרויקט כזה", אמר דה לאורנטיס לרדיו kiss kiss. הוא הוסיף כי נדרשת הסכמה מצד זכיין השידורים, Sky Italia, על מנת להוציא לדרך את המהלך. גם אדריאנו גליאני, מנכ"ל מילאן, הביע תמיכה. "עד לפני כמה שנים היינו מובילים, אבל כעת ברור שהכדורגל האיטלקי, כמו הכלכלה שלנו - איבד הרבה מהמקום שלו", מצוטט גליאני ב-ESPN.

מן הסתם, תידרש גם הסכמתם של 20 קבוצות הליגה על מנת להוציא את המהלך לפועל. קיום מחזור משחקים שלם מחוץ לגבולות איטליה יגרום ל-10 קבוצות לפספס את אחד ממשחקי הבית שלהן, אך מנגד הן עשויות להיות מפוצות על כך בצורת חלוקת ההכנסות מהמשחקים המדוברים.

אגב, גם בפרמיירליג האנגלית השתעשעו בעבר, במהלך שנת 2008, עם רעיון דומה - כאשר הכוונה הייתה לייצר את "המחזור ה-39", מחזור משחקים שלם נוסף שיתקיים מחוץ לאנגליה, מלבד 38 המחזורים הקבועים של הפרמיירליג. העניין אמנם נגנז, אך לקראת סוף 2014 הוא שוב עלה על הפרק.

"אולי לא נצליח לייצא מייד החוצה את כל המשחקים, אבל אפשר להתחיל במשחק אחד מפתיחת העונה שיתקיים מחוץ לאיטליה", אמר גליאני. אנחנו כבר מקיימים את הסופרקאפ (המשחק בין האלופה למחזיקת הגביע) בכל מיני מקומות, מסין ועד לוב".