"עצבנות של עונת הדוחות": נעילה מעורבת בוול סטריט

קרן המטבע: התחזקות הדולר מזיקה לכלכלת ארה"ב ■ המכירות הקמעונאיות ומדד המחירים - מתחת לצפי ■ וולס פארגו ו-J.P מורגן הכו התחזיות; אינטל תדווח לאחר הנעילה ■ הנפט התחזק לאחר שאיראן קראה לאופ"ק להוריד את התפוקה

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר שקרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה של ארה"ב, ועל רקע מתיחות כללית של המשקיעים בשל עונת הדוחות, למרות דוחות טובים שפורסמו היום על ידי הבנקים הגדולים.

"אין גורם אחד לסנטימנט השלילי", מציין ארט הוגן, אסטרטג השקעות ראשי בחברת Wunderlich Securities. "אני חושב שמדובר בעצבנות שלפני עונת הדוחות", לדבריו.

החשש המרכזי בשווקים הוא שההתחזקות המתמשכת של הדולר מול המטבעות המרכזיים פגעה ברווחי החברות. הירידה החדה במחירי הנפט עלולה בנוסף לפגוע בתעשיית האנרגיה האמריקאית. בתומפסון-רויטרס מעריכים כי רווחי החברות הנסחרות ב-S&P ירדו ב-2.9% ברבעון הראשון.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מעריך בסקירתו השבועית כי "רווחי החברות בארה"ב צפויים להישחק לפחות בשני הרבעונים הקרובים. לאמריקאים קשה מאוד להעלות את הריבית, מהלך שיאיץ ככל הנראה את ההתחזקות הדולר בעולם ויגביר את שחיקת רווחי החברות".

קרן המטבע הבינלאומית חתכה היום את תחזית הצמיחה של ארה"ב בחצי אחוז השנה. את התחזית ל-2015 חתכה ה-IMF ל-3.1%, כמו גם את התחזית ל-2016 - 3.1% גם כן. עם זאת, תחזיתה של הקרן עדיין אופטימית יותר מזו של הפדרל ריזרב, שצופה צמיחה של 2.5% השנה.

כמו כן מציינת הקרן כי התחזקות הדולר מסייעת לצמיחה בגוש היורו וביפן, אך מנגד מזיקה לכלכלת ארה"ב ומקשה על ההתאוששות הכלכלית האמריקנית.

בזירת המאקרו פורסם היום נתון המכירות הקמעונאיות, שעלו במארס בשיעור החד ביותר מזה שנה, לאחר שלושה חודשים של ירידה במכירות. הנתון עלה ב-0.9%, או ב-0.4% להוציא מגזר כלי הרכב. הצפי היה לעלייה של 1.1%.

במקביל פורסם מדד המחירים ליצרן, שעלה ב-0.2%, לאחר 4 חודשים של ירידות. זאת, בעוד שלפי התחזיות היה אמור לעלות המדד ב-0.3%.

עוד פורסמו המלאים העסקיים, שעלו בפברואר ב-0.3%, בהתאם לתחזיות.

מחיר הנפט מסוג WTI עלה היום בכ-2.7% וננעל ב-53.29 דולר לחבית, לאחר שאיראן קראה לאופ"ק להוריד את תפוקת הייצור ב-5% או יותר.

מן העבר השני של האוקיינוס, מרבית הבורסות באירופה נסחרו בירידות בצל הדיווח כי יוון מתכוננת להכריז על חדלות פירעון, לפחות על חלק מהחובות שלה, אם היא לא תקבל את הסיוע הבא בסך 7.2 מיליארד אירו בפסגת שרי האוצר של אירופה ב-24 באפריל. "יוון מתכוננת לנקוט צעד דרמטי ולהכריז על חדלות פירעון אלא אם היא תצליח להגיע להסכם עם הנושים האירופיים והבינ"ל עד סוף אפריל, כך על פי גורמים שתודרכו ע"י סיריזה, המפלגה הקומוניסטית השלטת בממשלה", נכתב ב"פייננשל טיימס".

עונת הדוחות במוקד

אינטל צפויה לדווח על רווח נקי של 41 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה.

שני בנקים גדולים - J.P מורגן , וולס פארגו - דיווחו על תוצאותיהם, שעלו על תחזיות האנליסטים.