בקשה לייצוגית על סך 1.28 מיליארד שקל נגד חברת אל-על

רו"ח עופר מנירב טוען כי אל-על הפרה את תנאי מועדון "הנוסע המתמיד", בין היתר כשהגדילה את מספר הנקודות הדרושות להשגת כרטיסי בונוס

בקשה לתביעה ייצוגית על סך 1.28 מיליארד שקל הוגשה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד חברת התעופה אל-על. המגישים: עורכי הדין יוני חרש וניר שוסטר ממשרד שנהב, קונפורטי, רותם ושות'.

התובע הייצוגי, המייצג כמיליון וחצי חברי מועדון "הנוסע המתמיד", הוא רו"ח עופר מנירב, לשעבר נשיא לשכת רואי החשבון. על-פי כתב התביעה, התובעים דורשים פיצוי של כ-900 שקל בממוצע לכל חבר מועדון.

על-פי כתב התביעה, "אל-על שינתה באופן חד-צדדי את תנאי תוכנית מועדון 'הנוסע המתמיד' במספר מאפיינים, שכולם מהווים הרעה משמעותית של תנאי המועדון ופגיעה כלכלית מהותית בערך הנקודות שנצברו על-ידי החברים בו.

"החל מפברואר 2015, אל-על ייקרה את מחירי כרטיסי הבונוס למספר רב של יעדים - רובם ככולם יעדיה הפופולריים ביותר, דוגמת לונדון, פריס, ניו-יורק, לוס אנג'לס והמזרק הרחוק על-ידי הגדלת מספר הנקודות הנדרשות לצורך רכישת כרטיס בונוס בשיעור של בין 11% ועד 50%. כך לדוגמה, מחירו של כרטיס בונוס לניו-יורק במחלקת תיירים בתקופת הקיץ (כחלק מהשינויים בתוכנית 'הנוסע המתמיד' חילקה המשיבה את השנה לשתי עונות: חורף וקיץ) עלה מ-1,400 נקודות ל-2,000 נקודות".

תוספת מחיר לתוספת הדלק

עוד צוין בתביעה כי "מפברואר השנה הגדילה אל-על בשיעור של 50% את מספר הנקודות הנדרשות לצורך תשלום תוספת המזומן עבור כרטיס בונוס, תוספת המכונה 'תוספת דלק'". זאת ועוד, "אל-על ביטלה את הזכאות שעמדה לחברי המועדון בכלל, ולאלה מבין חברי המועדון שתוקף הנקודות שברשותם עומד לפוג בפרט, להנפיק שובר פתוח לשנה למימוש כרטיס בונוס, כאשר כיום, לאחר שינוי התוכנית, מחויבים חברי מועדון שברשותם נקודות שעומדות לפוג, להזמין כרטיס בונוס ליעד מסוים ובתאריך מסוים ולכרטס כרטיס זה מראש.

"כתוצאה משינוי זה, כל שינוי שיבקש לעשות חבר מועדון לאחר הכירטוס, בין אם בתאריך הטיסה ובין אם ביעד, יהיה כרוך בתשלום דמי שינוי שעלותם כ-100 דולר וזאת אם וככל שימצא אותו חבר המועדון מקום בטיסה אחרת אותו ניתן לרכוש בנקודות (אל-על מגבילה את מספר המושבים שניתן לרכוש באמצעות נקודות בכל טיסה), שכן אחרת ירדו הנקודות בהן הוא השתמש לטמיון".

מנירב הוסיף ואמר ל"גלובס" כי "החברה עושה ניצול ציני בכוחה כחברה מונופוליסטית כדי לפגוע בנוסעיה הנאמנים המפרנסים אותה". מנירב החליט להגיש את התובענה בשל מקרה אישי: "ב-9 בפברואר השנה הוצאתי כרטיס בונוס לי ולרעייתי לניו-יורק תמורת 1,400 נקודות לכרטיס, וכאשר רציתי, כמה ימים לאחר מכן להוציא כרטיס נוסף עבור בתי, נדרשתי ליותר נקודות: 2,000 נקודות נציגי אל-על דחו את הסבריי כי מדובר בנקודות שנצברו קודם לכן ואין שום סיבה שאדרש לשלם יותר עבור אותו כרטיס".

תגובת אל-על: "החברה טרם קיבלה את כתב התביעה".