Tonara גייסה 5 מיליון דולר מבאידו הסינית וכרמל ונצ'רס

החברה הישראלית פיתחה אפליקציה שמשנה את עולם לימוד הנגינה ומביאה אותו לעידן הדיגיטלי של הטאבלטים

גיא באומן / צילום: חן מיקא
גיא באומן / צילום: חן מיקא

השקעה שנייה של ענקית האינטרנט הסינית Baidu בעולם הסטארט-אפים הישראלי: "גוגל הסינית" הובילה השקעה של 5 מיליון דולר, לצד כרמל ונצ'רס, בסטארט-אפ הישראלי Tonara. החברה הישראלית פיתחה אפליקציה שמאפשרת לימוד נגינה ומוזיקה בדרך דיגיטלית וידידותית למשתמש.

ההשקעה של באידו היא אסטרטגית והיא אמורה להאיץ את הצמיחה של tonara בעולם ובמיוחד בסין, שוק לימוד המוזיקה הגדול בעולם. עד היום גייסה החברה כ-10 מיליון דולר, כשבין המשקיעים ניתן למנות את Index Ventures, לול ונצ'רס, יוסי מטיאס (מנהל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל) ואחרים.

האפליקציה של חברת Tonara, שהוקמה ב-2008 על-ידי יאיר לביא ויבגני בגלפור, מסוגלת להאזין לנגנים שונים ולפי קצב הנגינה שלהם להציג להם את התווים הרלוונטיים מהיצירה שאותה הם מנגנים. כך, למשל, היפוך הדפים הוא אוטומטי, מה שמונע אי נעימויות אם הנגן שוכח להעביר דף או שהחוברת נופלת לו מהסטנד. כמו כן, האפליקציה יודעת לסנן רעשים ולהתמקד רק בנגן עצמו. את החברה מנהל גיא באומן, לשעבר סמנכ"ל תוכן מוצרים בחברת פלאפון.

לדברי באומן, "אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם באידו ולהגיע לקהל הסיני. המשימה שלנו היא להגדיר מחדש את הדרך שבה מלמדים ומאמנים אנשים במוזיקה מסביב לעולם ולהביא את התחום הזה לעידן הדיגיטלי".

פיטר פאנג, בכיר בבאידו, הוסיף כי "לא רק שיש לפלטפורמת לימוד המוזיקה של Tonara שוק גלובלי ענק, וחלק נכבד ממנו בסין, אנחנו רואים פוטנציאל נוסף לטכנולוגיה של החברה. אנחנו בטוחים שהעתיד של החברה יהיה יוצא דופן ואנחנו מאוד גאים להיות חלק ממנו".

רינה שאינסקי מכרמל ונצ'רס הוסיפה כי "לימוד מוזיקה לא השתנה כבר מאות שנים. אנחנו נרגשים לתמוך במשימה של Tonara להגדיר מחדש את השוק הזה באמצעות פיתוח חוויית ידידותית למשתמש - עבור התלמידים והמורים כאחד".

עבור באידו, כאמור זו ההשקעה השנייה בתעשיית הסטארט-אפים המקומית. בדצמבר אשתקד היא השקיעה 3 מיליון דולר בחברת Pixellot הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה שמאפשרת הפקות וידיאו טלוויזיוניות איכותיות וזולות.