חוזה לארליסנס עם הענקית היפנית מיטסואי

ארליסנס, שמנוהלת על ידי אבנר הלפרין, פעילה כיום בארה"ב, באירופה ובמספר מדינות באסיה, אולם עד היום היא לא נכנסה ליפן, שנחשבת לשוק הרפואי השני בגודלו בעולם

חברת ארליסנס (EarlySense) הודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת מיטסואי היפנית. ארליסנס פיתחה מערכת חיישנים שמותקנת במיטות ובכיסאות של חולים או מבוגרים בסיכון, כדי לנטר את התנועה של החולים ולהתריע על התדרדרות או חשש לנפילה. קבוצת מיטסואי היא אחד הקונגלומרטים הגדולים בעולם עם מחזור מכירות של כ-55.7 מיליארד דולר, תנסה להחדיר את המוצרים של ארליסנס לשוק היפני. היקף השת"פ אינו ידוע.

ארליסנס, שנבחרה לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" בשנת 2012, נמצאת בתקופה טובה. לפני מספר חודשים חתמה החברה על הסכם אסטרטגי עם סמסונג, לגבי פיתוח משותף ושיווק מוצרים חדשים, וגם קיבלה השקעה מסמסונג.

ארליסנס, שמנוהלת על ידי אבנר הלפרין, פעילה כיום בארה"ב, באירופה ובמספר מדינות באסיה, אולם עד היום היא לא נכנסה ליפן, שנחשבת לשוק הרפואי השני בגודלו בעולם. במסגרת ההסכם מיטסואי תיקח על עצמה את השגת אישורי השיווק למוצר וכן תהיה אחראית להפצתו ביפן. בנוסף, תשתתף מיטסואי בסבב גיוס בארליסנס, שיגדל מ-20 מיליון דולר ל-25 מיליון. סבב הגיוס כבר פורסם כאן בעבר ומשתתפות בו כאמור סמסונג (עם השקעה של כ-10 מיליון דולר) והמשקיעות הקיימות של החברה, לרבות הקרנות פיטנגו, JK&B, Noaber, פרוסיד וקרן OBV של משפחת מקוב וכן חברת המכשור הרפואי וולץ' אלין, שגם היא שותפה ותיקה של ארליסנס.

ארליסנס, שהוקמה בשנת 2004, גייסה מאז הקמתה סכום כולל של כ-63 מיליון דולר, לא כולל הסבב הנוכחי. היא רושמת, על פי הערכות בשוק, הכנסות של יותר מ-10 מיליון דולר. המנכ"ל הלפרין לא אישר את היקף ההכנסות של החברה, אך ציין כי המוצרים של ארליסנס משמשים כיום כרבע מיליון בני אדם. מוצרי הניטור נמכרים כיום לבתי חולים ולבתי אבות, אך בתקופה הקרובה היא צפויה לפעול גם בשוק הניטור הביתי.

מאחר שהמערכת של החברה אינה פולשנית, היא ממוקמת מתחת למזרון וכלל לא נוגעת במטופל, הלפרין מאמין שניתן יהיה לשווק אותה למבוגרים שאינם חולים, אך נמצאים בסיכון בשל גילם. "אנחנו מעריכים כי בשנים הקרובות השוק הביתי יהווה חלק משמעותי מן הפעילות שלנו", אמר.

"שותף חזק"

הלפרין התייחס היום לחוזה החדש ואמר: "יפן היא מדינה שאוכלוסייתה הולכת וקטנה ושיעור המבוגרים בה הולך וגדל. הם מאוד מוטרדים מכך שאין מספיק מטפלים ואין מספיק תשתיות כדי להעניק טיפול ראוי למבוגרים הללו, ולכן הם מאמצים פתרונות אוטומטיים ורובוטיים לניטור ותמיכה באוכלוסייה המבוגרת".

איתי הראל, שותף בקרן פיטנגו ויו"ר מועצת המנהלים של ארליסנס אמר כי: "ארליסנס חווה, כמו חברות טכנולוגיות ישראליות נוספות, עלייה ניכרת בהזדמנויות העסקיות המוצעות בשוק האסייתי. בחירת שותף עסקי חזק וסינרגטי היא קריטית בחדירה לשוק. לא יכולנו לבקש שותף טוב יותר לשוק היפני ממיטסואי".