נעילה חיובית בוול סטריט; הנפט זינק בכ-6% לשיא שנתי

יום עמוס בנתוני מאקרו: מדד האמפייר סטייט רשם קריאה שלילית במארס, התפוקה התעשייתית ירדה יותר מהתחזיות ■ מלאי הנפט בארה"ב עלה פחות מהצפי ■ ספר הבז': הצניחה במחירי הנפט הובילה לפיטורים בענף האנרגיה

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

יום המסחר בוול סטריט (ד') ננעל בעליות שערים במדדים המובילים, ברקע למגמה חיובית שחתמה את המסחר בבורסות אירופה ובצל זינוק חד במחירי הנפט. הסוחרים התמקדו בנוסף בשטף נתוני מאקרו ודוחות כספיים.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של קולמקס, מציין כי "עונת הדוחות לרבעון הראשון נפתחה בהצלחה בעקבות הציפיות הנמוכות. הדולר החזק, מחירי הנפט נזקי מזג האוויר הביאו את וול סטרייט להתאים את ציפיותיה כלפי מטה ובכך נפתח פתח להפתעות כגון דוחותיה של אינטל אמש. הבוקר עיקר תשומת הלב מופנית לנכסי האנרגיה בעקבות הזינוק במחירי הנפט, בחדרי העסקאות מורגש ביקוש ער לחוזי לונג על הזהב השחור במקביל למניות האנרגיה המובילות כאשר עיקר חוזי הלונג מעריכים כי פריצת רמות המחיר הקרובות צפוי להביא לזינוק של 5% נוספים בטווח הקצר".

היום לפני הפתיחה פורסם מדד האמפייר סטייט שבוחן את פעילות הייצור באזור ניו יורק. המדד רשם קריאה שלילית של 1.2 נקודות באפריל, זאת לעומת 6.9 נקודות במארס. בשוק ציפו לקריאה של 7.2 נקודות. עוד פורסם נתון התפוקה התעשייתית במארס שירד ב-0.6% במארס בעוד בשוק ציפו לירידה מתונה יותר של 0.3%.

לאחר פתיחת המסחר פורסמו נתוני מלאי הנפט שהצביעו על עלייה של 1.3 מיליון חביות במלאים בשבוע החולף, בעוד בשוק ציפו לעלייה חדה יותר של 3.5 מיליון חביות. מלאי הגז ירד ב-2.1 מיליון חביות. לאחר פרסום הנתונים החוזים על הנפט מסוג WTI טיפסו בכ-6% לרמה של 56 דולר לחבית, שיא שנתי. החוזים על הנפט מסוג ברנט עלו ב-2.4% ונסחרים סביב 59.8 דולר לחבית.

בתוך כך, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה פרסמה תחזית אופטימית באשר לביקושים וצופה עלייה בביקוש העולמי לנפט במחצית השנייה של השנה. הסיבות העיקריות לעלייה הצפויה בביקושים, לפי הסוכנות, הן האצה בצמיחה הכלכלית העולמית ותנאי מזג אוויר קרים יותר.

ב-21:00 התפרסם ספר הבז' של הפד הבוחן את ההתפתחויות הכלכליות ב-12 המחזוות של הבנק המרכזי בחודשים האחרונים. מהדוח שפרסם הפד עולה כי הצמיחה במרבית המחוזות הייתה קלה עד מתונה. ב-12 המחוזות נרשמה עלייה בפעילות בשוק הדיור והנדל"ן, אולם פעילות הייצור והמכירות הקמעונאיות הייתה חלשה או "מעורבת". בכירי הפד מסבירים בדוח כי החולשה הכלכלית נגרמה בעיקר בשל פגעי מזג האוויר, שביתות שונות וצניחת מחירי הנפט שהובילה לקיפאון ולפיטורים בענף האנרגיה.

מהעבר השני של האוקיינוס, הבנק המרכזי האירופי החליט, כצפוי, להותיר את הריבית המרכזית על כנה ברמה של 0.05%. זאת, כחודש לאחר השקת התוכנית להקלה כמותית במסגרתה הבנק רוכש אג"ח בהיקף של 1.1 טריליון דולר מדי חודש.

דוחות: בנק אוף אמריקה, סאנדיסק, נטפליקס

אינטל הצטרפה אמש לעונת הדוחות לרבעון הראשון עם בשורה חיובית, כשהיא עומדת בתחזיות האנליסטים. החברה דיווחה לאחר סיום המסחר על רווח נקי של 2 מיליארד דולר, או 41 סנט למניה, לעומת 1.9 מיליארד דולר, או 38 סנט למניה, ברבעון הראשון של 2014. ההכנסות הסתכמו בכ-12.8 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות של החברה, ומעט מתחת לתחזיות האנליסטים. החברה צופה הכנסות של 13.2 מיליארד דולר ברבעון הבא.

בנק אוף אמריקה פרסם דוחות היום לפני הפתיחה ורשם רווח נקי של 30 סנט למניה. בעוד בשוק ציפו לרווח נקי של 27 סנט למניה. ההכנסות עמדו על 21.42 מיליארד דולר, ירידה של 6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

סאנדיסק תפרסם לאחר סיום המסחר והצפי עומד על רווח של 66 סנט למניה. גם נטפליקס תפרסם לאחר סיום המסחר והצפי הוא לרווח של 69 סנט למניה ברבעון.

הרשות להגבלים עסקיים באיחוד האירופי החליטה להגיש כתב אישום נגד גוגל , בטענה שהחברה מפרה חוקי הגבלים עסקיים באירופה - כך על-פי דיווחים תקשורת העולמית. ההחלטה מגיעה לאחר 5 שנים של חקירה שצפויה להתפתח לקרב הגדול ביותר בנושא הגבלים עסקיים בבריסל, מאז שהאיחוד האירופי התנגח במיקרוסופט לפני כעשור.

עסקת ענק: נוקיה הפינית הסכימה לרכוש את אלקטל-לוסנט בעסקת מניות בהיקף של 15.6 מיליארד אירו (16.6 מיליארד דולר), במטרה ליצור את החברה הגדולה בעולם לאספקת ציוד לתעשיית הטלפונים הניידים. זוהי העסקה הגדולה ביותר בתולדות נוקיה, אשר חטיבת הסלולר שלה נרכשה ב-2013 על ידי מיקרוסופט תמורת 7.2 מיליארד דולר.