הוט מובייל וההסתדרות חתמו על השת"פ ההנדסי עם פרטנר

הוט מובייל תעביר 50 עובדים למיזם המשותף שיתפעל את הרשת המשותפת עם פרטנר. יפוטרו 10 עובדים ו–10 עובדים נוספים ייקלטו בתפקידים אחרים בחברה ■ מאבק גדול צפוי סביב סוגיית הייצוגיות של המיזם המשותף שכן עובדי פרטנר מתנגדים שההסתדרות תייצג אותם

הוט מובייל / צילום איל יצהר
הוט מובייל / צילום איל יצהר

חברת הוט מובייל וההסתדרות חתמו היום על ההסכם שיוציא לדרך את המיזם המשותף של פרטנר והוט מובייל להקמת רשת סלולרית משותפת. מוקדם יותר השבוע פרטנר חתמה על ההסכם מול ההסתדרות והיום נחתם ההסכם של הוט מובייל. ההסכם של פרטנר כולל פיטורי 35 עובדים מתוך 115 עובדים בסך הכל שעסקו בתחזוקת הרשת, כלומר 80 עובדים יעברו למיזם החדש. בהוט מובייל 50 עובדים יעברו למיזם החדש ו - 10 עובדים יפוטרו וככל הנראה 10 עובדים נוספים יעברו לתפקידים אחרים בחברה.

כעת משחתמו החברות על ההסכם והוסדרו זכויות העובדים, כולל זכויות העובדים שפוטרו, המענקים שיקבלו וכו', יוחל השלב המעשי של הקמת המיזם המשותף שאותו ינהל אייל אילוז סגן סמנכ"ל הנדסה בפרטנר. החברה המשותפת אמורה להתנהל בנפרד משתי החברות, כולל דירקטוריון נפרד. המיזם המשותף ממתין כעת לאישור סופי של משרד התקשורת והוא ייצא לדרך.

בסוגיית יחסי העבודה, והגוף שייצג את המיזם המשותף, הרי שכאן צפוי מאבק איתנים וזאת מפני שהעובדים של פרטנר שעוברים למיזם נמצאים בעימות קשה מול ההסתדרות, לאחר שלטענתם היא לא ייצגה אותם כראוי במו"מ בשל האינטרסים שלה להגיע להסכם קיבוצי רחב בחברת פרטנר. העובדים מפרטנר צפויים להיות הרוב במיזם החדש ולכן יהיה מאד מעניין לראות האם הם יממשו את האיום שלהם ויפנו לארגון כוח לעובדים שיחליף את ההסתדרות כגוף המייצג.ההסתדרות מנהלת את המו"מ מול הנהלת פרטנר, ולמעשה היא לקחה לידיה את ניהול המו"מ וועד העובדים בחברה פחות דומיננטי, וזאת מסיבות מורכבות שעוד ידובר בהן.

ההסתדרות מנהלת את המו"מ מתוך מטרה להגיע להישגים דומים לאלו שהגיעה בחברות פלאפון וסלקום. מה יהיו המחירים שישלם כל צד - העובדים מבחינת היקף המפוטרים, וההנהלה מבחינת עלות הפיטורים והתנאים שיקבלו המפוטרים - יתבררו בזמן הקרוב.

את המו"מ מטעם פרטנר מנהלים עינת רום, סמנכ"לית משאבי אנוש וסמנכ"ל הכספים זיו לייטמן. מטעם ההסתדרות מנהל את המו"מ יקי חלוצי, שהוא העומד בראש האגף בהסתדרות שאחראי על ייצוגיות החברות הסלולריות.