גולדמן זאקס: שלל שערוריות של הטרדה מינית ואונס

סוניה פריירו-מנדז, לשעבר בנקאית השקעות בגולדמן זאקס, תובעת את בנק ההשקעות בגין אפליה והטרדה מינית ■ ג'ייסון לי, בנקאי השקעות לשעבר, מואשם באונס צעירה בת 20

סוניה פריירו-מנדז / צילום מסך
סוניה פריירו-מנדז / צילום מסך

גולדמן זאקס נחשב לאחד מבנקי ההשקעות הטובים והרווחיים בעולם, אך בימים אלה הוא מתמודד עם שערוריות שפוגעות במוניטין שלו.

סוניה פריירו-מנדז, לשעבר בנקאית השקעות בגולדמן זאקס, תחל השבוע בתביעתה נגד הבנק, בטענה כי נשללו ממנה בונוסים במיליוני דולרים, וכי היא נפלה קורבן לשורה של הטרדות מיניות מצד בנקאים בגולדמן זאקס.

כמו כן היא תובעת את גולדמן זאקס בגין אפליה על בסיס מיני, ולטענתה היא פוטרה לאחר שגילתה למנהליה שהיא בהיריון. גולדמן זאקס דוחה את ההאשמות.

לאחר שדחתה הסדר פשרה, מנדז תחל מחרתיים (ג') להעיד נגד גולדמן זאקס בבית המשפט, במה שצפוי להיות המשפט המתוקשר מזה שנים בוול סטריט.

לפי דיווח ב"פייננשל טיימס", מנדז, אם לשניים, הקליטה מנהל בגולדמן זאקס, ובכוונתה להשתמש בהקלטה כראיה. גולדמן זאקס יזמן לא פחות מ-15 עדים לטובתו.

מנדז החלה לעבוד בגולדמן זאקס בשנת 2003, ולטענתה העניינים החלו להידרדר ב-2010. לדבריה, היא הייתה בהיריון עם בנה הראשון, והבוס שלה הפסיק לזמן אותה לפגישות מפתח. שכרה, שעמד בינואר 2010 על כרבע מיליון ליש"ט בשנה, ירד ל-192 אלף ליש"ט. כמו כן היא טוענת כי נשללו ממנה בונוסים בגלל ההיריון, ולטענתה הושמעו כלפיה הערות עם אופי מיני, ולעגו לה בפומבי.

החודש החל משפטו של ג'ייסון לי בן ה-37, בנקאי השקעות בגולדמן זאקס המואשם באונס של צעירה אירית בת 20, כי "רצה לקיים יחסי מין ביום הולדתו", לפי התובע במשפט. הוא נעצר בביתו היוקרתו בהמפטונס, שם שהה עם רעייתו. לפי כתב האישום, לי תקף את הצעירה בשירותים במועדון בניו-יורק בזמן שבילה עם חברו ואחיו.