מניית היום: מזנקת בכ-60% בעקבות חתימה על הסכם חשוב

בכוונת צירון והשותף המקומי להקים חברה משותפת בגאנה אשר תרכוש את בית הזיקוק מצירון ותשפץ אותו בהיקף כולל של עד 80 מיליון דולר

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

חברת צירון , העוסקת במתן שרותי יעוץ ויזום עסקאות בתחום בתי זיקוק, דיווחה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת Osam Energy להקמתו מחדש של בית הזיקוק בבעלותה בגאנה.

במסגרת מזכר ההבנות נקבע כי צירון ו-Osam ישתפו פעולה באמצעות חברה משותפת בחלקים שווים שמטרתה רכישה, שיפוץ והקמה מחדש של בית הזיקוק בגאנה. אוסם אנרג'י תסייע ותספק לחברה המשותפת את כל האישורים והרישיונות הנדרשים מהרשויות המקומיות בגאנה, אשר נחוצים להקמת בית הזיקוק בגאנה, ולשיווק והפצת תוצריו לאחר הקמתו. כמו כן, אוסם אנרג'י תבטיח את זמינות האתר המיועד להקמת בית הזיקוק, שגודלו מוערך בכ-400 דונם, ומיקומו באיזור החוף הדרומי של גאנה.

כל מימון שיגוייס לפרויקט, ישמש את החברה המשותפת לרכישת בית הזיקוק מהחברה וליזמות הפרויקט, והכול בהתאם להסכם מכירה ורכישה שייחתם וייערך בנוסח המוסכם על ידי הצדדים, בתוך 3 חודשים ממועד החתימה על מזכר ההבנות. כמו כן, החברה תתרום מניסיונה ומומחיותה להקמת בית הזיקוק מחדש. בהסכם המכירה ורכישה יקבע מנגנון אשר לפיו ישולמו סכומים חודשיים והדרגתיים לרכישת רכיבי בית הזיקוק מהחברה ושיפוצם, בהתאם למשלוחי רכיבי בית הזיקוק על ידי החברה.

עוד הוסכם בין הצדדים, כי עלות רכישת רכיבי בית הזיקוק ושיפוצם לא תעלה על סך של 80 מיליון דולר, המורכב מסך של עד 40 מיליון דולר לרכישת רכיבי בית הזיקוק, ועד 40 מיליון דולר נוספים לשיפוצם של הרכיבים כאמור.

הצדדים הסכימו כי במשך תקופה של 6 חודשים לאחר חתימת הסכם המכירה ורכישה, תפעל החברה המשותפת לגיוס מימון הנדרש לרכישת בית הזיקוק, שיפוץ רכיביו והקמתו מחדש. לצורך כך, הצדדים יפעלו בשיתוף פעולה למטרת גיוס ההון הנדרש, באמצעות הכנסת משקיעים מקומיים או בינלאומיים, עבור הקצאת מניות בחברה המשותפת או באמצעות נטילת הלוואה מגורמים כאמור או מבנקים.

בנוסף, הוסכם כי אוסם אנרג'י תפקיד סכום של 1 מיליון דולר בחשבונה של החברה, במועד שטרם הוסכם סופית ואשר יידון בסוף החודש בביקור מנכ"ל החברה בגאנה, ובתמורה החברה תעניק לאוסם אנרג'י בלעדיות ביחס לפרויקט, לתקופה של 180 ימים, אשר במהלכה מתחייבת החברה להחזיק את בית הזיקוק נקי מכל שיעבוד, עיקול, חוב וזכויות צד ג'. בנוסף, החברה מתחייבת שבמהלך תקופת הבלעדיות לא תנהל משא ומתן בקשר עם בית הזיקוק בגאנה, ללא אישורה מראש של אוסם אנרג'י.

תוקפו של מזכר ההבנות שתואר לעיל הינו לתקופה של 6 חודשים מיום חתימת מזכר ההבנות. אם הצדדים לא יצליחו לממש את המטרות או התחייבויות על פי מזכר ההבנות, כפי שתוארו לעיל, אזי הוסכם כי הצדדים ישקלו אפשרויות אחרות לקידום הפרויקט, לרבות האפשרות להקים את בית הזיקוק במיקומים אחרים בגאנה, או מחוצה לה.

בצירון מדגישים כי פרטי מזכר ההבנות צפויים להשתנות במשא ומתן שצפוי להתנהל בסוף החודש בין מנכ"ל לבין מנכ"ל אוסם אנרג'י באקרה, בירת גאנה.