אין כסף לשלם לשחקנים? אפשר לתת להם בתים על חוף הים

צ'רנומורץ אודסה, שחוששת מסנקציות מאופ"א וההתאחדות האוקראינית בשל אי-עמידה בחובות לשחקני עבר - משלמת להם בצורה מיוחדת: נכסי נדל"ן על חוף הים השחור

צ'רנומורץ אודסה מול ליון, הליגה האירופית / צלם: רויטרס
צ'רנומורץ אודסה מול ליון, הליגה האירופית / צלם: רויטרס

על פטנט כזה בטח עוד לא שמעתם: הקבוצה האוקראינית צ'רנומורץ אודסה נכנסה למשבר כלכלי קשה, שמקשה עליה לשלם משכורות. מה הפתרון? מעניקים לשחקנים נכסי נדל"ן שנמצאים שנים ארוכות בבעלות המועדון.

"אנחנו מציעים לשחקנים בתים ונכסי נדל"ן ליד הים השחור על מנת לכסות את חובות השכר שלנו אליהם", אמר הג'נרל-מנג'ר של המועדון, סרגיי קרינטסקי. "המחיר של כל נכס הוא בערך 100 אלף אירו.

"עדיין יש לנו חובות לשחקנים שכבר עזבו את המועדון", המשיך קרינטסקי. "על מנת שלא נחטוף סנקציות מאופ"א ושלא יורידו אותנו לליגות הנמוכות באוקראינה - אנחנו חייבים לשלם להם". חלק מהכדורגלנים שעדיין משחקים באודסה נאלצו לראות את השכר שלהם נחתך בכ-70%, אל איזור ה-3,000 אירו בחודש, בשל המצב הקשה.

צ'רנומורץ מדורגת כיום במקום ה-11 בליגה האוקראינית מתוך 14 קבוצות, מרחק 11 נקודות מהקו האדום. היא אף השתתפה בתחילת העונה במוקדמות הליגה האירופית, אך הודחה בצמד משחקים מול RNK ספליט (שגם הדיחה את הפועל ב"ש בשלב מוקדם יותר).