טבע תשלם 512 מיליון ד' במסגרת הסדר פשרה; המניה ירדה

ב"רויטרס" דווח היום כי ענקית התרופות מוכנה ליישב תביעה במסגרתה נטען כי חברת הבת שלה ספאלון, פעלה באופן אנטי-תחרותי שנועד לדחות מחברות מתחרות לשווק גרסאות גנריות לתרופת הפרוביג'יל שהיא משווקת

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

טבע מוכנה לשלם סכום של 512 מיליון דולר במטרה ליישב תביעה במסגרתה נטען כי חברת Cephalon, חברה בת של טבע אותה היא רכשה ב-2011, פעלה באופן אנטי-תחרותי בכך שחתמה על הסכמים עם חברות מתחרות שיימנעו מהן לשווק גרסאות גנריות לתרופת הפרוביג'יל (תרופה לשיפור הערנות בחולי נרקולפסיה), שהיא משווקת. כך ע"פ דיווח שפורסם היום (ב') ב"רויטרס". בצל הדיווח, מניית טבע ירדה ב-2.5% בוול סטריט.

ע"פ הדיווח, הסכום אותו תשלם טבע הוא הגבוה ביותר במסגרת יישוב תביעות נגד חברות הפועלות לדחות שיווק תרופות גנריות.

התביעה כנגד טבע וספאלון, הוגשה ב-2006 ע"י קמעונאים וסיטנואים של תרופות בארה"ב, שטענו כי ספלון הגיעה ביחד עם טבע וחברות הענק מיילאן ו-Ranbaxy, לפשרה לפיה האחרונות לא ישווקו את הגרסאות הגנריות של הפרוביג'יל לפחות עד 2012. בתביעה נטען כי הסכם הפשרה הזה הפר את חוקי ההגבלים העסקיים.

למרות שהתביעה הוגשה גם כנגד מיילאן ורנבקסי, הן אינן חלק מהסכם יישוב התביעה ולא הוטל עליהן עד כה קנס כלשהו.

מטבע נמסר בתגובה: "טבע מאשרת שהיא הגיעה להסכם בתיק King Drug Company of Florence v. Cephalon סביב מודפיניל, בסכום של 512 מיליון דולר. התביעה באה כתוצאה משורה של הסכמים שספאלון הגיעה אליהם בין סוף 2005 ותחילת 2006 בכדי להסדיר תביעות פטנט בנוגע למוצר שלה פרוביג'יל. טבע מרוצה מתנאי ההסכם".