אבן נזרקה לעבר מכוניתה של רעיית יצחק הרצוג

מיכל הרצוג עצמה לא נפגעה, אך נזק נגרם לשמשת הרכב ולחלון ■ המשטרה והיחידה לאבטחת אישים פתחו בחקירת האירוע ■ ח"כ מיקי לוי: "על משטרת ישראל להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לשים את היד על מי שזרקו אבן על רכבה של אשת יו"ר האופוזיציה"

יצחק (בוז'י) ומיכל הרצוג, ערב התרמה לחולי ALS / צילום: יוסי כהן
יצחק (בוז'י) ומיכל הרצוג, ערב התרמה לחולי ALS / צילום: יוסי כהן

אלמונים השליכו אבן לעבר כלי הרכב שבו נהגה מיכל הרצוג, אשתו של יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, כשיצאה מביתה - כך נמסר היום (ב') מלשכתו. מיכל עצמה לא נפגעה אך נגרם נזק לשמשת כלי הרכב ולחלון. עוד נמסר כי המשטרה והיחידה לאבטחת אישים חוקרות את הנושא.

חבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד התייחס לאירוע ואמר כי "על משטרת ישראל להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לשים את היד על מי שזרקו אבן על רכבה של אשת יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני". לדבריו, "כל אלימות, ובכללה נגד אישים פוליטיים ובני משפחותיהם, ראויה לכל גינוי מכל קצוות הקשת הפוליטית ואלו שידם במעל צריכים לשאת בעונש המקסימלי הקבוע בחוק העונשין בגין עבירה חמורה זו. בהזדמנות הזו אני מחזק את ידיה של מיכל הרצוג".

גם השר לנושאים אסטרטגיים, יובל שטייניץ, התייחס לנושא ואמר: "ליבי עם מיכל הרצוג ובעלה בוז'י, כנגד הבריונים האלימים והמסוכנים שהשליכו את האבנים על רכבה. מעשים כאלו מאיימים על אנשי הציבור כולם ועל הדמוקרטיה היקרה לכולנו. אני מצפה מרשויות החוק לתפוס את הפושעים ומקווה שיענשו באופן החמור והמרתיע ביותר. "

לפני ארבעה חודשים הורה השב"כ ליצחק הרצוג לנסוע בכלי רכב משוריין. כבר כשנכנס לתפקידו כיו"ר האופוזיציה בנובמבר 2012 היה זכאי הרצוג על פי חוק לכלי רכב משוריין, אולם ביקש מהיחידה לאבטחת אישים בשב"כ לוותר עליו בשל עלותו הגבוהה, ובחר לנסוע במכונית מסוג מאזדה.