אושרה להפקדה: תוכנית לבניית 9,500 דירות באשקלון

התוכנית החדשה מתייחסת לשטח בצפון העיר אשקלון ובמסגרתה מתוכננים להיבנות גם בתי ספר חדשים ופארק בהיקף 450 דונם

בנייה באשקלון / צילום: תמר מצפי
בנייה באשקלון / צילום: תמר מצפי

תוכנית חדשה למגורים בעיר אשקלון. הועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) בראשה עומד מנכ"ל משרד הפנים שוקי אמרני אישרה היום להפקדה תוכנית חדשה בעיר אשקלון. מדובר בתוכנית הכוללת 9,500 יחידות דיור חדשות, כאשר 20% מהן יהיו יחידות דיור קטנות כמו בכל תב"ע חדשה שמאושרת בשנים האחרונות. התוכנית החדשה מתייחסת לשטח בצפון העיר אשקלון ובמסגרתה מתוכננים להיבנות גם בתי ספר חדשים ופארק בהיקף 450 דונם.

נזכיר שעל פי חוק הותמ"ל שאושר על ידי הממשלה היוצאת, חלק מיחידות הדיור בתוכנית זו יהיו מיועדות להשכרה ארוכת טווח.

על פי התוכנית, שאושרה כאמור להפקדה, יוכלו להיבנות בשטחה בנייני מגורים של בין 7 עד 20 קומות, שטחי מסחר וגם מבני ציבור. עוד כוללת התוכנית אזור תעסוקה הצמוד למסילת הרכבת ולכביש 4 ומרכז תחבורה שעתיד לכלול תחנת רכבת ותחנת אוטובוסים מרכזית שתשרת את חלקה הצפוני של העיר. בנוסף, על פי התוכנית תחובר השכונה החדשה לכביש מספר 4 באמצעות מחלף חדש שעתיד להיבנות.

ממשרד הפנים נמסר כי "היקף התעסוקה, המסחר ומבני הציבור מיועדים לתת מענה לתושבי השכונה החדשה אך גם לכלל תושבי אשקלון, בדגש על קריית חינוך שבה ישולבו שלושה תיכונים מקיפים, בתי ספר יסודיים וגני ילדים".

שר הפנים גלעד ארדן התייחס לתוכנית החדשה ולאישורה להפקדה על ידי הותמ"ל ואמר: "אנו ממשיכים להגדיל את היצע הדירות ולהציף את שוק הנדל"ן , זוהי הדרך להוזלת מחירי הדירות שתאפשר לעשרות אלפי משפחות לרכוש קורת גג".

נזכיר שהותמ"ל היא ועדה חדשה שהוקמה בימי הממשלה היוצאת. מדובר בועדה שכל תפקידה הוא לקדם מתחמים גדולים למגורים בהליך תכנוני מהיר. עוד נזכיר כי ועדה זו שקודמה על ידי משרד האוצר היא חלק מתוכנית הדיור הלאומית שקידם שר האוצר לשעבר יאיר לפיד הכוללת גם דיור להשכרה. על פי חוק הותמ"ל, כל מתחם שיאושר במסגרת הועדה המיוחדת עתיד לכלול בשלב מאוחר יותר אחוז מסויים של דיור להשכרה ארוכת טווח. חוק הותמ"ל קובע כי 30% מהיצע יחידות הדיור בתוכניות שיאושרו בותמ"ל ייועד להשכרה לטווח ארוך אך ייתכנו מקרים בהם היקף השכירות יהיה נמוך יותר בהתאם להיצע השכירות באותה העיר בה תאושר התוכנית. את חלוקת הייעוד השונה של יחידות הדיור, אם למכירה ואם להשכרה יקבעו מוסדות התכנון בתוכניות המפורטות.