אושרו 9,500 דירות באשקלון

תוכנית חדשה למגורים בעיר אשקלון: הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שבראשה עומד מנכ"ל משרד הפנים שוקי אמרני, אישרה היום להפקדה תוכנית חדשה בעיר אשקלון. מדובר בתוכנית הכוללת 9,500 יחידות דיור חדשות, ש-20% מהן יהיו יחידות דיור קטנות כמו בכל תב"ע חדשה שמאושרת בשנים האחרונות. התוכנית החדשה מתייחסת לשטח בצפון אשקלון ובמסגרתה מתוכננים להיבנות גם בתי ספר חדשים ופארק בהיקף 450 דונם. על פי חוק הותמ"ל שאושר על ידי הממשלה היוצאת, חלק מיחידות הדיור בתוכנית זו יהיו מיועדות להשכרה ארוכת טווח.

על פי התוכנית, שאושרה כאמור להפקדה, יוכלו להיבנות בשטחה בנייני מגורים של בין 7-20 קומות, שטחי מסחר וגם מבני ציבור. עוד כוללת התוכנית אזור תעסוקה הצמוד למסילת הרכבת ולכביש 4 ומרכז תחבורה שעתיד לכלול תחנת רכבת ותחנת אוטובוסים מרכזית שתשרת את חלקה הצפוני של העיר. בנוסף, על פי התוכנית תחובר השכונה החדשה לכביש מספר 4 באמצעות מחלף חדש שעתיד להיבנות.

ממשרד הפנים נמסר כי "היקף התעסוקה, המסחר ומבני הציבור מיועדים לתת מענה לתושבי השכונה החדשה אך גם לכלל תושבי אשקלון, בדגש על קריית חינוך שבה ישולבו שלושה תיכונים מקיפים, בתי ספר יסודיים וגני ילדים".

הותמ"ל היא ועדה חדשה שהוקמה בימי הממשלה היוצאת. מדובר בוועדה שכל תפקידה הוא לקדם מתחמים גדולים למגורים בהליך תכנוני מהיר. ועדה זו שקודמה על ידי משרד האוצר היא חלק מתוכנית הדיור הלאומית שקידם שר האוצר לשעבר יאיר לפיד הכוללת גם דיור להשכרה. על פי חוק הותמ"ל, כל מתחם שיאושר במסגרת הוועדה המיוחדת עתיד לכלול בשלב מאוחר יותר אחוז מסוים של דיור להשכרה ארוכת טווח. חוק הותמ"ל קובע כי 30% מהיצע יחידות הדיור בתוכניות שיאושרו בותמ"ל ייועד להשכרה לטווח ארוך אך ייתכנו מקרים שבהם היקף השכירות יהיה נמוך יותר בהתאם להיצע השכירות באותה העיר שבה תאושר התוכנית. את חלוקת הייעוד השונה של יחידות הדיור, אם למכירה ואם להשכרה, יקבעו מוסדות התכנון בתוכניות המפורטות.