הטיפ היומי: ספקית טכנולוגיה לרכב שעשויה לזנק ב-26%

במחלקת המחקר של מורגן סטנלי סבורים כי דלפי תציג קצב צמיחה כפול מהשוק - ממליצים "תשואת יתר" על המניה, במחיר יעד של 105 דולר

חברת דלפי / צילום: בלומברג
חברת דלפי / צילום: בלומברג

ספקית הטכנולוגיה לרכב Delphi Automotive נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של כ-24 מיליארד דולר. החברה מייצרת ומשווקת טכנולוגיה ורכיבים כגון מערכות אלקטרוניות ומערכות בטיחות לרכב.

דלפי ערכה באחרונה יום אנליסטים, שבו חשפה יעדים פיננסיים לטווח הבינוני, שעקפו את התחזיות שלנו. ציפינו מיום האנליסטים להיות קטליזטור חיובי בסיפור של דלפי, והוא אכן היה כזה. החברה הציגה חזון שכולל צמיחה בקצב מהיר פי 2 מקצב צמיחת השוק, לצד התרחבות משמעותית בשולי הרווח שלה - יעדים שיושגו על ידי הגדלת הערך שלה ללקוחות והגידול בחשיבות של מערכות תוכנה ואלקטרוניקה ברכב.

החוליה החלשה בעסקי דלפי הייתה עסקיה בתחום התרמי, אך היא הודיעה על מכירתם לפני כחודשיים תמורת כ-727 מיליון דולר. עסקיה הנותרים - מערכות חשמליות, מערכות הינע ותחום האלקטרוניקה והבטיחות - צפויים להתניע את הצמיחה בשורת המכירות ואת התרחבות שולי הרווח בשנים הקרובות. דלפי צופה צמיחה של כ-8% בהכנסות עד 2017, בעוד התעשייה כולה תצמח בכ-3%. קצב הצמיחה המהיר יותר של החברה נתמך בהטמעה מהירה יותר של צבר ההזמנות הקיים, שכמעט מחציתו מגיעה מאסיה. דלפי מצפה להציג שולי רווח תפעולי של 14% בכל הסגמנטים של פעילותה.

החברה סיפקה שני תרחישים לתחזית, והשוני ביניהם תלוי בגורמים מקרו-כלכליים. בתרחיש השורי, החברה תציג הכנסות של 21 מיליארד דולר ושולי EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 19% בשנת 2017. התרחיש הדובי הוא להכנסות של 17 מיליארד דולר ושולי EBITDA של 16%. התחזית השורית גבוהה ב-15% מהתחזיות המעודכנות שלנו, והדובית - נמוכה רק מעט מהתחזיות הקודמות שלנו. אנחנו מצפים מדלפי להשלים רכישה בהיקף משמעותי במהלך 2015, שתאפשר לחברה להתקדם לכיוון מספרי התחזית השורית.

אנו מעלים את התחזיות שלנו ל-2016 ב-15%, ובהיעדר הפעילות התרמית שהעיקה על המכפילים, אנו מעלים את מחיר היעד למניה מ-90 דולר ל-105 דולר - גבוה ב-26% ממחיר השוק. המלצתנו למניה נותרת "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, מורגן סטנלי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם