טבע: "ההצעה שלנו עדיפה להצעתה של מיילאן לרכישת פריגו"

טבע הציעה לרכוש את ענקית התרופות מיילאן תמורת 41 מיליארד דולר ■ בהודעה שפרסמה הערב, טבע מציינת כי: "ההצעה תעניק לבעלי המניות של מיילאן פרמיה משמעותית" ■ האם מיילאן מתכננת הצעה משופרת לפריגו?

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

יממה לאחר שהגישה הצעה לרכישת מיילאן, טבע מגיבה היום (ד') למהלך שמרעיד את שוק התרופות ומודיעה כי היא הגישה טפסים לחטיבת ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים בארה"ב ולרשות הסחר הפדרלית (FTC), בנוגע להצעתה לרכוש את מיילאן.

טבע הציעה אתמול לרכוש את ענקית התרופות מיילאן תמורת 82 דולר למניה או סכום כולל של 41 מיליארד דולר. העסקה תשולם 50% במזומן ו-50% במניות. הצעתה של טבע למיילאן מתורגמת לשווי הוני של כ- 43 מיליארד דולר ולשווי תפעולי של כ- 50 מיליארד דולר. אם העסקה תצא לפועל, מדובר על ההשתלטות הגדולה של השנה בשוק התרופות העולמי.

"טבע מאמינה שהצעתה במזומן ובמניות תעניק לבעלי המניות של מיילאן פרמיה משמעותית וערך מזומן מיידי, וכן פוטנציאל משמעותי ליצירת ערך עתידי באמצעות נטילת חלק בחברה חזקה יותר פיננסית ומסחרית", לשון ההודעה שפרסמה היום החברה.

"דירקטוריון טבע וצוות הנהלתה מחויבים למימוש העסקה בהקדם האפשרי. הצעת הרכישה תספק לבעלי מניות טבע יתרונות אסטרטגיים ופיננסיים אטרקטיביים מאוד ולבעלי מניות מיילאן פרמיה משמעותית וערך מיידי למניותיהם, וכן תאפשר להם ליהנות מפוטנציאל הצמיחה המשמעותי של החברה המאוחדת - חברה שתעצב מחדש את העולם הגנרי ותמנף זאת על מנת ליצור עמדת מובילות ייחודית בתעשייה הפרמצבטית".

בענקית התרופות מוסיפים עוד כי הם בחנו היטב ובזהירות את כל ההיבטים הרגולטורים של האיחוד בין טבע ומיילאן, בשיתוף עם יועצי החברה. "טבע בטוחה שתצליח לבנות עסקה שלא תכלול חסמים מהותיים לסגירה ושהיא מסוגלת לזהות ולבצע במהירות מכירות נכסים על פי הצורך, וזאת בכדי לזכות באישורים הרגולטוריים. טבע מתכוונת לעבוד בשיתוף פעולה עם רשויות ההגבלים ומצפה שהעסקה המוצעת יכולה להתממש עד סוף שנת 2015".

בטבע מציינים בנוסף כי ההצעה שלה לרכוש את מיילאן היא עדיפה לבעלי המניות של מיילאן מאשר העסקה שלה לרכישת פריגו. "הצעתה של טבע תספק לבעלי המניות של מיילאן פרמיה של 37.7% על מחיר המניה המנוטרל מהשפעה של מיילאן נכון ליום 7 באפריל, 2015, שהינו יום המסחר האחרון לפני הודעתה של מיילאן בעניין הצעתה לרכישת פריגו", מדגישים בטבע.

ההודעה של טבע מגיעה בצל דיווח היום באתר CNBC לפיו מיילאן, שמתנגדת להצעה של טבע, מתכננת בקרוב להציע הצעת רכש משופרת לפריגו, כזו שתכלול את כל ההתחייבויות הפיננסיות שלה. זאת, לאחר שאמש דירקטוריון פריגו דחה פה אחד את ההצעה של מיילאן.