"יוון לא משחקת 'פחדנים', אירופה צריכה להיות פרגמטית"

שר החוץ היווני: "אני לא מצפה שמנהיגי גוש האירו יסמכו על יוון אבל הם צריכים להיות פרגמטיים"

יאניס ורופאקיס שר האוצר של יוון / צילום: רויטרס
יאניס ורופאקיס שר האוצר של יוון / צילום: רויטרס

"אני לא מצפה שמנהיגי גוש האירו יסמכו על יוון אבל הם צריכים להיות פרגמטיים", כך אמר אתמול של החוץ היווני ניקוס קוסטיאס (Nikos Kotzias) לאחר שעוד סבב שיחות בין הצדדים נכשל.

"האם הם רוצים לעזור לנו לייצר צמיחה ברת קיימא ולהחזיר חובות או שהם רוצים להעניש אותנו ולהראות לעולם מה עלול לקרות לממשלת שמאל שנבחרה בבחירות דמוקרטיות", הוא הוסיף.

בסיומו של ביקור בן 4 ימים בארה"ב אמר עוד קוסטיאס כי "זה כמו משחק של פחדנים, אבל לא משהו שאתם יודעים עליו. לנו אין כסף כדי לנוע והחברים שלנו צריכים להבין את זה. אנחנו מוכנים לפשרות ובסוף נעשה את זה".

אתמול הסתמן כי אתונה ונושיה רחוקים מהסכם, לאחר כשלון השיחות בין נציגי ממשלת יוון וגופי האיחוד האירופי בנוגע להסדר החובות של יוון ולמתן סיוע כספי נוסף למדינה. שר האוצר היווני, יאניס ורופאקיס, הואשם על ידי אחד המשתתפים בפגישה כי הוא "מבזבז זמן, מהמר, וחובבן".

נשיא קבוצת האירוגרופ, ירואן דיסלבלוים, אמר אתמול כי "היו סימנים חיוביים, אבל עדיין יש עדיין דברים רבים לגשר עליהם. כולנו מודעים לכך שהזמן אוזל, וכבר בוזבז יותר מדי זמן".

ורופאקיס, מצדו, אמר כי נרשמה התקדמות, אולם ישנן עדיין מחלוקות עמוקות בין הצדדים. "השותפים שלנו מסכימים כבר על הרבה דברים", אמר, וציין כי יוון שוללת קיצוצי שכר ופנסיה נוספים.