תדיראן נפרדת מבלומברג: ההפצה נמכרה לראלקו ב-23 מיליון שקל

זאת בהמשך להחלטה האסטרטגית של תדיראן למקד את פעילותה בתחום המזגנים

מכונת כביסה של בלומברג / צילום: יחצ
מכונת כביסה של בלומברג / צילום: יחצ

מותג מוצרי החשמל בלומברג עובר ידיים - מקבוצת תדיראן לחברת ראלקו סוכנויות.

תדיראן, שהחזיקה בזכויות ההפצה של המותג בארץ, חתמה על הסכם למכירת זכויות ההפצה של המותג לחברת ראלקו סוכנויות תמורת 23 מיליון שקל.

ראלקו תשלם לתדיראן 7 מיליון שקל במועד השלמת העסקה, ויתרת הסכום תשולם ב-4 תשלומים שייפרסו על פני כ-3.5 שנים.

עוד קודם לעסקה זו פעילותה של תדיראן בתחום מוצרי החשמל הביתיים הייתה מצומצמת יחסית.

העסקה האמורה מגיעה בהמשך להחלטה האסטרטגית של תדיראן, לצאת כליל מתחום שיווק מוצרי החשמל הביתיים הגדולים שאינם מזגנים. המטרה של תדיראן היא למקד את פעילותה בתחום יבוא, ייצור ושיווק מזגני אוויר, וכן להרחיב את פעילותה בתחום ההתייעלות האנרגטית, לרבות בתחום התאורה ותחומים משיקים נוספים.

במסגרת העסקה תמכור תדיראן לראלקו גם את עיקר המלאי הקיים של מוצרי בלומברג, שערכו נכון להיום כ-13.4 מיליון שקל.

עם זאת, למשך פרק זמן מסוים לאחר השלמת העסקה, תהיה תדיראן רשאית למכור את מוצרי בלומברג שלא יירכשו ממנה על-ידי ראלקו.

מחזיקה במותגים שארפ וזנוסי

חברת ראלקו עוסקת ביבוא ושיווק מוצרי חשמל ביתיים ומחזיקה בשני מותגים עיקריים: שארפ וזנוסי.

בשני המותגים החברה משווקת מגוון רחב של מוצרי חשמל, הכולל את כל הקו הלבן של מוצרי החשמל הביתיים, לרבות תנורים, מכונות כביסה, מקררים ועוד.

החברה הנמצאת בשליטת (63.5%) ירון רוזיאק ונסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי של 52.6 מיליון שקל.

אשתקד נשחקו מכירותיה ב-2.2% והסתכמו ב-217.4 מיליון שקל. מכירות אלה הניבו רווח גולמי של 46 מיליון שקל (20.7% מהמכירות) ורווח תפעולי של 18.3 מיליון שקל (8.4% מהמכירות).

את השורה התחתונה סיכמה החברה עם רווח נקי של 8 מיליון שקל - ירידה של 10.3%.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988