סקר: איפה הישראלים מעדיפים לטייל - וכמה פעמים בשנה?

אתר התיירות האהוב על הישראלים הוא העיר העתיקה בירושלים ■ למעלה מ-56% מהישראלים מעדיפים לינה בבית-מלון ■ ומה עם תחבורה ציבורית בשבת?

אתר התיירות האהוב על הישראלים הוא העיר העתיקה בירושלים, ואזור תל-אביב, מנגד, הוא בין האזורים הפחות פופולריים לטיולים ולחופשות - כך עולה מסקר שערכה המכללה האקדמית כנרת.

מהסקר עולה כי 38% מהנשאלים מעדיפים לטייל בעיר העתיקה בירושלים, 36% בבניאס, ו-24% בנמל תל-אביב. אזור תל-אביב בכללותו, מנגד, הוא האזור הפחות מועדף לטיולים, כאשר רק 9% מהנשאלים דרגו אותו.

עתיקות קיסריה (11%) וגן החיות התנ"כי (12%) היו שני האתרים הכי פחות פופולריים בקרב המשיבים.

אתר החרמון פופולרי יותר בקרב צעירים (24% בקרב גילאי 18-29) מאשר מבוגרים (כ-18% בקרב משיבים בגילאי 30-49 וכ-6% בלבד במשיבים בגילאי 50-65).

ברמת האזור, הישראלים מראים העדפה גורפת לחלקים הצפוניים בישראל: המקום הראשון הוא אזור הגולן (כ-40%), לאחר מכן אזור הגליל (כ-36%) ואזור טבריה והכנרת (כ-28%), כמו גן אילת וחופי הים האדום (28%). לאחריהם אזור ים המלח (22%) והרי ירושלים (כ-17%). כאמור, אזור תל-אביב נבחר בין האזורים הפחות פופולריים לטיולים ולחופשות עם כ-9% בלבד.

וכמה אנחנו מטיילים? 55% מהישראלים מטיילים או יוצאים לחופשה בישראל לפחות פעם בשנה. כ-28% מהנשאלים בסקר ענו כי הם יוצאים לחופשה או טיול בישראל פעם בשנה, כ-27% בתדירות של פעם בחצי שנה, ו-7% דיווחו כי אינם מטיילים או יוצאים לחופשות בישראל כלל.

למעלה מ-56% מהישראלים מעדיפים לינה בבית-מלון. רק 16% מהישראלים יבחרו בצימר, וכ-12% יבחרו בקמפינג. בקרב צעירים בגילאי 18-29 הביקוש ללינה בשטח גבוה פי שתיים, וכ-24% מעידים שיבחרו בקמפינג.

מהסקר עולה גם כי למרות שהדיון על העדר תחבורה ציבורית בשבת וחגים חוזר לכותרות לאחרונה, רק 10% מהמטיילים מעידים כי הדבר מונע מהם לטייל.