"הקורבן" הבא של נייקי בשוק חסויות הכדורגל

ענקית הלבשת הספורט תחליף את פומה כיצרנית המדים של נבחרת צ'ילה; מחזיקה בחמש מתוך 10 חסויות ההלבשה היקרות ביותר בכדורגל הנבחרות

ארתורו וידאל, נבחרת צ'ילה / צלם: רויטרס
ארתורו וידאל, נבחרת צ'ילה / צלם: רויטרס

חברת נייקי ממשיכה להשתלט על שוק הכדורגל העולמי, הפעם בזכות הסכם חסות שחתמה עם נבחרת צ'ילה. על פי היומון "אס", ההסכם של הצ'יליאנים עם נייקי הוא לשמונה שנים וייכנס לתוקף בסוף יולי הקרוב, ובמסגרתו תחליף ענקית הלבשת הספורט האמריקאית את פומה הגרמנית - יצרנית המדים הנוכחית של נבחרת צ'ילה, בתמורה ל"כספים גדולים יותר". על-פי הדיווח, נייקי תשלם לצ'יליאנים 56 מיליון דולר במהלך תקופת ההסכם - ממוצע של 7 מיליון דולר (קרוב ל-6.5 מיליון אירו) לעונה.

נבחרת צ'ילה נחשבת לאחת מההפתעות היותר נעימות של מונדיאל 2014 שנערך בקיץ האחרון (העפילה מהמקום השני מהבית החזק שכלל את הולנד, אלופת העולם ספרד שסיימה שלישית ואוסטרליה; הודחה בשמינית הגמר, רק לאחר דו-קרב פנדלים - על-ידי המארחת ברזיל).

הסכום שתקבל מנייקי נחשב למכובד, והוא משקף בתוכו גם את החשיפה הגלובלית שמקבלת צ'ילה במהלך משחקי הנבחרת בקופה אמריקה (ביוני הקרוב היא תארח את הטורניר). יחד עם זאת, עדיין מדובר על מספרים נמוכים ביחס לאלו מהן נהנות נבחרות אחרות מרחבי העולם (ר' טבלה). מבין הנבחרות הדרום אמריקאיות, צ'ילה תדורג במקום השלישי מבחינת גובה החסות, אחרי שתי המעצמות המסורתיות של היבשת - ברזיל וארגנטינה.

נייקי חתומה כיום עם חמש מבין 10 נבחרות הכדורגל "הכבדות" ביותר מבחינת הסכמי חסות ההלבשה שלהן, כולל שלוש הראשונות. את העשירייה משלימות אדידס (כולל אלופת העולם גרמניה) עם ארבע נבחרות, ופומה עם נבחרת אחת.

בין כוכביה הבולטים של נבחרת צ'ילה ניתן למנות את ארתורו וידאל, קשר יובנטוס; אלכסיס סנצ'ז, קשרה ההתקפי של ארסנל; וקלאודיו בראבו, שוער ברצלונה.

נבחרות 10 חסויות
 נבחרות 10 חסויות