טבע משיקה גרסה גנרית לתרופה עם מכירות של כ-8 מיליארד ד'

ענקית התרופות משיקה בארה"ב גרסה גנרית לתרופת ה-Aripiprazole, שמשווקת במקור ע"י חברת Otsuka Pharmaceutical ■ טבע מציינת כי היא מעורבת בתביעת פטנטים בביהמ"ש בארה"ב עם Otsuka

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

טבע הודיעה הערב (ג') כי היא משיקה גרסה גנרית של טבליות Abilify בארה"ב, במינונים 2 מ"ג, 5 מ"ג, 10 מ"ג, 15 מ"ג, 20 מ"ג ו-30 מ"ג. תרופת המקור, Aripiprazole, היא תרופה אנטי-פסיכוטית לא טיפוסית, מאושרת לשימוש בסכיזופרניה ולמקרים חמורים של אפיזודות מאניות ומעורבות הנלוות להפרעה דו-קוטבית (ביפולרית) מסוג 1.

ע"פ הערכות של IMS, לטבליות המקור המשווקות ע"י חברת Otsuka Pharmaceutical היו מכירות של כ-7.8 מיליארד דולר בארה"ב נכון לדצמבר 2014.

"המחויבות שלנו בטבע היא לייצר תרופות גנריות איכותיות במחיר נגיש למיליוני מטופלים מדי יום. אנו שמחים להשיק את הגרסה הגנרית של טבליות Aripiprazole ולהציע טיפול גנרי למטופלים הסובלים מסכיזופרניה ומהפרעה דו-קוטבית מסוג 1", אמר סיגי אולפסון, נשיא ומנכ"ל קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית בטבע.

טבע מציינת בהודעה שפרסמה כי היא מעורבת בתביעת פטנטים בבית המשפט המחוזי במחוז ניו ג'רזי בארה"ב, אשר במסגרתו חברת Otsuka Pharmaceutical מגינה על שלושה פטנטים, ולאחרונה ביקשה צו מניעה זמני המתבסס על פטנט אחד מאלו, שהינו פטנט שילוב (combination patent) וזאת במטרה לחסום תחרות גנרית מעבר ל- 20 באפריל ,2015, מועד פקיעת הבלעדיות הפדיאטרית של פטנט התרכובת. ב- 16 באפריל, 2015, דחה בית המשפט המחוזי את בקשת Otsuka לצו מניעה זמני המתבסס על פטנט השילוב, וקבע שסיכויי ההצלחה של Otsuka בתיק הם נמוכים.