אריה דרעי מוותר על משרד הפנים; "לא רוצה לזות שפתיים"

יו"ר ש"ס הודיע כי בשל הביקורת הציבורית נגדו, הוא "לא נאבק" על תיק הפנים ■ על פי ההערכות, דרעי ימונה לבסוף למשרד הכלכלה או התחבורה - לאחר שתושג פשרה בנוגע למע"מ אפס על מוצרי יסוד

דרעי  / צילום: אייל יצהר
דרעי / צילום: אייל יצהר

דרעי לא חוזר למשרד הפנים: יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, הודיע היום (ה') כי הוא מוותר על תיק הפנים בממשלתו של נתניהו. דרעי, שהורשע כזכור בעבירות שוחד ונאלץ להתפטר ממשרד הפנים בשל האישומים נגדו, אמר כי הוא "לא רוצה לזות שפתיים בגלל הרשעתי".

"בשביל התיקון החברתי הייתי צריך לחזור למשרד הפנים, אבל אני קשוב גם לביקורת ציבורית ולא אכנס למשרד על רגל שמאל, אז אני לא נאבק על הפנים", הסביר דרעי בריאיון לגלי צה"ל. דבריו של דרעי מחזקים את ההערכות במערכת הפוליטית לפיהן דרעי ידרוש את משרד הכלכלה או משרד התחבורה.

סיבה נוספת לסירובו של דרעי היא העברת מנהל התכנון ממשרד הפנים למשרד האוצר - לפי בקשתו של כחלון. במפלגת ש"ס טענו בימים האחרונים כי "קיים נתק ממושך" עם הליכוד, שמונע התקדמות בשיחות. ש"ס דורשת בנוסף גם את משרד הדתות, וייתכן שגם את משרד הרווחה. כמו כן דרעי במינויו של ח"כ יצחק כהן לשר במשרד האוצר.

אתמול ככל הנראה נפתח הפתח לפשרה בין הליכוד לש"ס בנושא מע"מ אפס על מוצרי יסוד, סעיף עליו מתעקש דרעי: הליכוד מציע ועדה משותפת של כחלון ודרעי, שתדון אם וכמה מוצרים ייכללו במע"מ אפס. בש"ס לא ממש מרוצים מהפשרה הזו, אבל ההנחה היא המפלגה תתרצה ותחתום על ההסכם הקואליציוני - לאחר שיהדות התורה ו"כולנו" הצטרפו לממשלה.

ההסכמים אמורים להיחתם סופית בשבוע הבא - עד יום רביעי, הוא המועד האחרון להצגת הממשלה החדשה. אלא שייתכן שהמעמד החגיגי יידחה בחמישה ימים נוספים, לתחילת השבוע השני של מאי. גם המגעים עם הבית היהודי וישראל ביתנו נמשכים, אך טרם הושגו הבנות איתן.