יצירתיות במונוכרום: רונן חן משיק קולקציה אביבית חדשה

הקולקציה האביבית החדשה של רונן חן, המונה כ-40 פריטים, בנויה על שני סיפורים מרכזיים, היוצרים יחד מראות ייחודיים, בוהמייניים ופרקטיים

אחרי שני עשורים של הצלחה מרשימה בעולם האופנה המקומי ובחו"ל, השיק לאחרונה המעצב רונן חן קו קונספט חדש תחת השם "לימיטד". אם לשפוט על-פי מהדורת הקיץ שהוצגה אתמול, שהיא למעשה הקולקציה השנייה בלבד של הקו, חן עומד היטב ברף העיצובי הגבוה שקבע לו. מדובר בקונספט ייחודי שנברא מתוך הצורך של המעצב למתוח את גבולות היצירה של עצמו ושל בית האופנה הוותיק אל מעבר לקווים האופייניים שלו. מקורות ההשראה שלו נובעים מתוך העולמות אשר מפרים את יצירתו של חן לכל אורך דרכו: אהבה למינימליסטי ולארכיטקטוני, לאסתטיקה גיאומטרית, לעולמות יפניים כגון קיפולים, אוריגמי, בגדי נזירים במקדשים, ואהבה לצבע השחור ולצבעוניות המונוכרומטית. למרות (ובגלל), שנקודת המוצא שלו לגזרות רבות בקולקציה היא גבריות, התוצאה הסופית מלאת עוצמה נשית, חדה, מקורית, דרמטית ומסקרנת.

את הקולקציה האביבית החדשה, המונה כ-40 פריטים, מלווים שני סיפורים מרכזיים, היוצרים יחד מראות יפים, ייחודיים, בוהמייניים ופרקטיים: האחד יומיומי ואורבני, והשני מותאם יותר לשעות הערב, במראה דרמטי אך מאופק, מלא בשיק. הקבוצה הראשונה מתאפיינת במראה עשיר ורך, ושומרת על פשטות ונינוחות, תוך שימוש בבדים בהירים במראה גולמי בגווני שמנת, לבן ואפור בהיר, כמו ז'קט לבן מחויט יפהפה, שבמקור עוצב מחומר גולמי של שק חום, שנדחס והצטמצם בכביסות והושרה באקונומיקה. התוצאה האלגנטית שלו מאפיינת היטב את "לימיטד": הרבה עבודה, מלאכת-יד, ומחשבה העומדת מאחורי כל פריט. "הקושי הוא אחר כך לשכפל אותם", אומר המעצב בחיוך. גם השראת בגדי הגברים ההודיים, אוריינטליים ניכרת היטב כאן, והיא מקבלת פרשנות מודרנית מקסימה בכתב-ידו של רונן, בדמות פריטים כמו טוניקות וגלביות, הנלבשות מעל מכנסיים צרים עם כפכפים שטוחים.

הקבוצה השנייה בקולקציה מתאפיינת במראה ערב דרמטי-אורבני, עם פריטים בצלליות מקסי ארוכות, עתירות בדים נשפכים משקפות עושר טקסטילי של בדי קופרו, טנסל, פשתן, משי וקרפ. הבדים נקיים לחלוטין, חפים לגמרי מהדפסים וטקסטורות, בגזרות פשוטות. כך למשל שמלת מקסי דרמטית בעלת שרוולי עטלף עצומים וחתכים במראה כוכב שמתחברים בחזית, שעוצבה גם בגרסה נוספת בגזרת אוברול כחול בעל מחשוף רוכסן עמוק. כדאי לשים לב גם לאקססוריז היפים שמשלימים היטב את הקולקציה: תיקי עור רכים ויפים, תכשיטים שעוצבו במיוחד עבור המותג על-ידי שני מעצבים מקומיים, לצד מוצרי נייר מקוריים וקולקציית הנעליים של טריפן, המותג הגרמני המיובא על-ידי המעצב. בית האופנה של רונן מונה כיום כ-20 חנויות ברחבי הארץ, ו-25% מפעילות הרשת מוקדש לייצוא לכל העולם. הקולקציה של הקו "לימיטד" צפויה להימכר כבר מהחורף הבא ב-40 חנויות ברחבי העולם.

טווח מחירים: 300-1,350 שקל. להשיג בחנות הקונספט של המותג דיזנגוף 155, תל-אביב.