ביידן: "אל תזלזלו באובמה - יש לו עמוד שדרה מפלדה"

סגן נשיא ארה"ב אומר בנאום בוושינגטון שארה"ב מחזקת השת"פ עם ישראל בסוגיית איראן ■ "הביקורת שישראל מודאגת מדי לגבי ההסכם עם איראן היא מגוחכת; לישראלים יש כל הסיבות בעולם להיות מודאגים"

ברק אובמה ג'ו ביידן / צילום: רויטרס
ברק אובמה ג'ו ביידן / צילום: רויטרס

סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הכריז אמש (ה'), כי ממשל אובמה מעמיק את שיתוף הפעולה עם ישראל ובעלות ברית אחרות של וושינגטון, לרבות מדינות במפרץ הפרסי, שמודאגות משאיפותיה האזוריות של איראן.

בנאום במכון וושינגטון, אמר ביידן: "הביקורת שישראל מודאגת יותר מדי (ממאמצי הגרעין של איראן) היא מגוחכת. לישראלים יש כל הסיבות שבעולם להיות מודאגים. אני חושב שאנחנו צריכים להיפטר מהרעיון, שזה לא קביל שישראל תגלה דאגה גדולה מדי".

סגן הנשיא חזר אמש על ביטויי תמיכה חזקים בישראל, שהשמיע בקבלת פנים שערכה שגרירות ישראל בוושינגטון לרגל יום העצמאות, בשבוע שעבר. כאז כן עתה, הוא ציין ששום נשיא אמריקאי לא פעל למען ביטחון ישראל כמו הנשיא הנוכחי, ברק אובמה, ו"דבר זה לא ישתנה".

כדבריו: "אנו ניצבים מאחורי ישראל ואנו נוסיף לחפש דרכים חדשות כדי לסייע לה להגן על עצמה... כל עוד ארה"ב קיימת, ישראל לא תהיה לבדה".

שני הנאומים הפרו-ישראלייים החזקים הניעו אנליסט ב"פוליטיקו" לכתוב: "הבית הלבן בוחן עתה שגריר חדש לישראל; שמו ג'ו ביידן". ביידן אכן נעשה מכשיר חשוב לפיוס ישראל בעקבות הקרע שנבעה ביחסים בין וושינגטון לירושלים והוא נמצא עתה בעיצומה של מתקפת קסם שמטרתה לקעקע את התנגדות ישראל ובעיקר ראש ממשלתה, בנימין נתניהו, לכל הסכם עם איראן שלא יכלול התפרקות מלאה שלה מיכולות גרעיניות.

בנאומו אמש הוא הצדיק שוב את ההסכם הפוטנציאלי עם איראן וציין, שההסכם יחסום "לנצח" כל ערוץ אפשרי של איראן להשגת נשק גרעיני. הוא הדגיש, כפי שעשה פעמים רבות בעבר, שארה"ב אינה מסירה שום אופציה מל השולחן.

"אל תמעיטו בערכו של ידידי ברק אובמה", אמר ביידן."יש לו עמוד שדרה מפלדה".