דיווח: מנהיג דאעש נותר נכה בעקבות ניסיון החיסול

לפי הגרדיאן הבריטי, מקורות המקורבים לארגון הטרור הסוני אמרו כי אבו בכר אל-בגדאדי סובל מפגיעה בעמוד השדרה בעקבות תקיפת חיל האוויר האמריקאי לפני חודשיים ■ "ייתכן שלא יוכל לשוב לפקד על הארגון"

אבו באכר אל בגדדי / צילום: רויטרס
אבו באכר אל בגדדי / צילום: רויטרס

מנהיג "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי נותר נכה כתוצאה מניסיון החיסול שלו - כך מדווח היום (ו') הגרדיאן הבריטי. לפי הדיווח, הטרוריסט הבכיר סובל מפגיעה בעמוד השדרה, והוא מטופל במקום מסתור על-ידי שני רופאים אישיים שמגיעים אליו ממעוז הארגון שבמוסול, עיראק.

יותר מחודשיים אחרי שנפגע בתקיפת חיל האוויר האמריקאי בצפון עיראק, אל-בגדאדי עדיין לא הצליח לחזור לתפקוד פיזי, לא כל שכן לשוב לפקד על דאעש, זאת על בסיס שלוש עדויות שונות שהגיעו לידי העיתון הבריטי. לפי אותן עדויות, מפי אנשים שמעורים במתרחש בדאעש, ייתכן שהפציעות שמהן סובל אל-בגדאדי יימנעו ממנו לשוב לפקד אי-פעם על הארגון הסוני.

נוכח פציעתו של אל-בגדאדי, מי שעומד בפועל בראש דאעש הוא אבו עלא אל-עפרי, שמונה לסגן אחרי שקודמו בתפקיד חוסל בשנה שעברה בתקיפה אווירית.

פרטים לגבי מצבו של אל-בגדאדי, ולגבי הרופאים שמטפלים בו החלו לדלוף אחרי הפרסום על עצם הפציעה הקשה שספג ב-18 במרץ. באותה תקיפה נהרגו שלושה מאנשיו, שעה שנסעו עמו באזור אל-באג' כ-130 קילומטרים מערבית למוסול.

הפנטגון הזים את השמועה שנפוצה באותם ימים, שלפיה אל-בגדאדי חוסל, והבהיר כי ארצות הברית אמנם ביצעה את התקיפה, אולם לא ידעה שבין הנפגעים גם הטרוריסט המבוקש ביותר בעולם. מקורות במוסול אמרו כי רדיולוגית (רופאה המתמחה באבחון רפואי באמצעות צילום) ורופא מנתח מבית חולים בעיר טיפלו באל-בגדאדי אחרי שנפצע.

"תומכים נלהבים של דאעש"

המקורות הבהירו כי הסיבה לכך שהשניים מסכנים את חייהם ומטפלים במבוקש היא שהם וגם משפחותיהם הם "תומכים נלהבים של דאעש".

"ילדיה של הרופאה עובדים אף הם בבית החולים", אמר תושב מוסול, שטען כי הוא מכיר את חומרת פציעתו של אל-בגדאדי. "הם מתלבשים כמו קנדהרים, ונושאים עמם נשק אפילו בתוך בית החולים. שניהם עובדים בוועדת הבריאות המחוזית. הגבר הוא לא מנתח בעל שם אבל הוא לבטח עובד עם דאעש. הבת שלו התחתנה עם סלפי, והיא אמרה שהיא רוצה לעשות כמה שיותר ילדים כדי שיוכלו להילחם באויבי האיסלאם".

רק קליקה מצומצמת של בכירי דאעש יודעים בוודאות מה היקף הפציעה של המנהיג, או איפה הוא מטופל בדיוק. עוד פחות מכך הוא מספר האנשים שביקרו אותו. עם זאת, השמועות על מצבו הרפואי החלו לזלוג למעגל השני של ראשי ארגון הטרור שקוראים לנקום על המכה הקשה שספג דאעש.