"כשהרוחות מעט יירגעו, טבע תעלה את הצעתה למיילן"

באופנהיימר מעריכים כי הדוחות הרבעונייים הטובים שפרסמה טבע בשבוע שעבר עשויים לסייע לה במו"מ עם מיילן ■ בבית ההשקעות העלו את תחזית הרווח למניה ב-2.5% והותירו את מחיר היעד על 77 דולר

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

"אחרי שהרוחות מעט יירגעו, טבע תעלה את הצעתה לרכישת מיילן", כך מעריכים בבית ההשקעות אופנהיימר בסקירה מיוחדת שפרסמו היום (א'). אנליסטים באופנהיימר אף העלו את תחזית הרווח למניה ב-2.5% והותירו את מחיר היעד על 77 דולר ואת ההמלצה על Outperform.

נזכיר, טבע נמצאת בחזית מלחמת המיזוגים והרכישות בסקטור התרופות העולמי, זאת לאחר שהגישה הצעת רכש עויינת לחברת מיילן תמורת 41 מיליארד דולר. מיילן סירבה באופן נחרץ וטענה כי המחיר אינו משקף את הערך האמיתי שלה.

באופנהיימר סבורים כי הדוחות הרבעוניים האחרונים שפרסמה החברה, עשויים לסייע לה במידה מסוימת במו"מ לרכישת מיילן וצופים כי "יהיו התפתחיות בקרוב" בנושא זה.

ענקית התרופות פרסמה בשבוע שעבר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2015 ועקפה באופן ניכר את תחזיות הקונצנזוס, עם רווח של 1.36 דולרים למנייה, לעומת הצפי של 1.20 דולרים. הכנסות החברה הסתכמו ב-5 מיליארד דולר, צמיחה אורגנית של כ-8%, מעל לתחזיות של אופנהיימר, שעמדו על 4.6 מיליארד דולר. "ההפתעה החיובית הגיעה בעיקר בעקבות חוזקה בחטיבת הגנריקה בארה"ב, זאת על רקע ההשקה של הגרסה הגנרית ל-Nexium, ולמרות מכירות נמוכות מהצפי של תרופת הקופקסון", מציינים בבית ההשקעות.

"אנחנו לא שוללים תרחיש בו טבע תבצע ב-2015 רכישות נוספות שמטרתן לחזק את צבר המוצרים שלה, אך מעריכים כי הדבר לא ייקרה בתקופה הקרובה", מעריכים באופנהיימר.