השקעה ראשונה של ענקית הנשק לוקהיד מרטין בישראל

השתתפה בגיוס של חברת הסייבר הישראלית Cybereason, בהיקף 25 מיליון דולר ■ המערכות של החברה מאפשרות למידה בזמן אמת אודות מתקפות סייבר מורכבות שנועדו לעקוף את אמצעי ההגנה הקיימים ברוב הארגונים

לוקהיד מרטין / צילום: רויטרס
לוקהיד מרטין / צילום: רויטרס

ענקית הנשק האמריקנית לוקהיד מרטין, משקיעה בחברת הסייבר הישראלית Cybereason: החברה השלימה באחרונה גיוס בהיקף של כ-25 מיליון דולר, ובו שותפות גם קרן ההשקעות ספארק קפיטל וקרן ההשקעות CRV.

Cybereason הוקמה בידי קבוצה של יוצאי היחידה 8200 באגף המודיעין של צה"ל, פועלת מקיימברידג' שבמסצ'וסטס ומחזיקה במשרדים גם בתל אביב. המערכות שהיא מפתחת מאפשרות למידה בזמן אמת אודות מתקפות סייבר מורכבות שנועדו לעקוף את אמצעי ההגנה הקיימים ברוב הארגונים. בכוחה של המערכת לחבר בין מספר אירועים זדוניים מבודדים ולספק תמונה חזותית של פעולה זדונית שלמה.

באמצעות הגיוס הנוכחי, Cybereason מתכוונת להרחיב את צוותי המחקר והפיתוח שלה וכן את מערכי המכירות והשיווק.

לוקהיד מרטין ניסתה במשך שנה את המערכת של Cybereason, והחליטה להטמיע אותה ביחידותיה השונות בארה"ב וברחבי העולם: "הפלטפורמה של Cybereason מהווה תוספת יוצאת דופן לפתרונות ולפיתוחים הטכנולוגיים שבהם לוקהיד מרטין משתמשת מדי יום במטרה להגן על הרשת שלנו ועל לקוחותינו. בעזרת מערכות אלה נוכל לזהות מתקפות סייבר בזמן אמת, למנף ביעילות את יכולות המודיעין שלנו ולספק ללקוחותינו הממשלתיים והמסחריים גישה אסטרטגית להגנת סייבר. נוסף על הטמעת המערכות של Cybereason במערך המחשוב שלנו ויצירת השותפות, שמחנו לתמוך בחברה גם כמשקיעים אסטרטגיים", אמר אמש (ג') מנהל שירותי הסייבר המסחריים בלוקהיד מרטין, ריץ' מאהלר.

לוקהיד מרטין היא יצרנית הנשק המובילה בעולם והיא מקיימת קשר הדוק עם מערכת הביטחון בישראל: נוסף על היותה היצרנית של מטוסי הקרב F-16, הנחשבים לעמוד השדרה של חיל האוויר הישראלי, הענקית האמריקנית מייצרת גם את מטוס הקרב העתידי והחמקני של חיל האוויר, ה F-35. חיל האוויר עתיד להצטייד בשנים הקרובות בשתי טייסות של המטוס המתקדם.

ב 2014 לוקהיד מרטין פתחה סניף בישראל, מהלך שהעיד על כוונותיה לקיים בשנים הקרובות השקעות בארץ וזאת, כחלק מתכניתה האסטרטגית. עיקר הפעילות שלה בארץ מתמקד בתחום התכנה והסייבר, והיא הקימה משרדים בפארק ההי טק בבאר שבע והרחיבה את משרדיה בתל אביב.

לדברי מנכ"ל החברה בישראל, יהושע (שיקי) שני "לוקהיד מרטין יצרה שיתופי פעולה משמעותיים על האקדמיה ועם התעשייה בארץ וחתמה על הסכמים לשיתופי פעולה למחקר ופיתוח עם אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ועם האוניברסיטה העברית בירושלים".

לדברי שני, החברה גם לוקחת חלק בתכניות חינוכיות להכשרת מורים בתחום הסייבר, וזאת בשיתוף משרד החינוך וקרן רש"י.