תוספות שכר, קרן השתלמות ומשכורת 13 לעובדים ברפת

במסגרת ההסכם, שתוקפו 3 שנים, העובדים ברפת ייהנו מתוספת שכר מצטברת של 6% בשלוש פעימות

אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים
אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים

לראשונה, ההסתדרות הכללית חתמה על הסכם קיבוצי בענף הרפת: במסגרת הסכם שנחתם בין עובדי "רפת הגליל המערבי" ממושב רגבה הסמוך לנהריה, מרחב הגליל המערבי בהסתדרות והנהלת הרפת ישופרו תנאי ההעסקה של העובדים תוך העלאת שכר ו"תוספת חליבה" על עבודה בשעות הלילה. בנוסף, העובדים יקבלו מדי שנה גם משכורת 13.

את ההסכם הוביל מטעם ההסתדרות, יו"ר המרחב אשר שמואלי וזאת לאחר שכ-20 עובדי הרפת התאגדו בחודש אפריל שעבר. מדובר בהתארגנות עובדים ראשונים בענף זה. רפת הגליל המערבי נחשבת לאחת הרפתות הגדולות בישראל וכוללת כ-800 פרות חולבות שתוצרתן נמכרת בין השאר לשטראוס. הרפת מנוהלת בידי אגודה שיתופית חקלאית בבעלות המושב רגבה והקיבוצים שומרת וכברי.

בהסתדרות הכללית אמרו היום (ה') כי ההסכם הקיבוצי בין הצדדים נחתם בתום משא ומתן שנמשך כשנה. במסגרת ההסכם, שתוקפו 3 שנים, העובדים ברפת ייהנו מתוספת שכר מצטברת של 6% בשלוש פעימות; שכר המינימום יהיה גבוה ב-5% משכר המינימום במשק ותוספת החליבה תהיה בשיעור של 20% משכר העובדים. עובדים יקבלו תוספת ותק בשיעור של 1% על כל שנת עבודה ברפת ובעלי ותק של 15 שנה לפחות, יקבלו מענק שנתי בגובה של חצי משכורת. עוד סוכם בין הצדדים כי לאחר כל שנה רווחית, הנהלת הרפת תחלק לעובדים בונוס שגובהו רבע מהשכר החודשי הממוצע שלהם והיא תפריש לעובדיה סכום חודשי לקרן השתלמות.

"אני מברך את עובדי הרפת על הצטרפותם לרשימה הארוכה של חברי ההסתדרות המאוגדים", אמר היום יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "אני מקווה שההסכם הזה, שהוא פורץ דרך בענף הרפת יהווה דוגמה להתאגדויות ולחתימה על הסכמים דומים ברפתות נוספות ברחבי הארץ". גם יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל המערבי, אשר שמואלי מרוצה מהתוצאה של המו"מ הממושך: "מדובר בהסכם בעל חשיבות ממעלה ראשונה, שכן הוא פותח דלת להתאגדויות ולהסכמים נוספים בעף הרפת".