לראשונה: פינוי בינוי בנתניה עם מגורים ומלונאות

מדובר במתחם של ארבעה בנייני מגורים ישנים ברחוב גד מכנס בעיר, הכוללים היום 66 דירות קיימות ■ המתחם משתרע על פני 2.5 דונם בחלקה המערבי של העיר, בקו שני לים

פרויקט פינוי בינוי בנתניה / הדמיה: לוי אדריכלים
פרויקט פינוי בינוי בנתניה / הדמיה: לוי אדריכלים

פרויקט פינוי בינוי בנתניה שנמצא בהליכי תכנון ראשוניים מציע לראשונה לשלב בין מגורים לבין ייעודים נוספים בכל הנוגע לזכויות החדשות שיקבל היזם לאחר הריסת הדירות הישנות. מדובר במתחם של ארבעה בנייני מגורים ישנים ברחוב גד מכנס בעיר, הכוללים היום 66 דירות קיימות. המתחם משתרע על פני 2.5 דונם בחלקה המערבי של העיר, בקו שני לים.

כיוון שמדובר במגרש קטן יחסית, וקרוב לחוף הים, מוצע להקים במקום מגורים בהיקף של 120 דירות במגדל בן 30 קומות ולצדו מבנה נוסף בייעוד שונה שאינו למגורים. האפשרות שנשקלת היום על ידי היזם ניסים אסייג, הבעלים של חברת NSA, היא הקמת מלון סמוך למגדל המגורים. התוכנית כבר קיבלה אישור עקרוני מצד העירייה וכוללת מלון ובו 160 חדרים בבניין בן 12 קומות. נכון להיום מבצעת החברה בדיקת היתכנות כלכלית לשילוב שטחי המלונאות ול"גלובס" נודע כי אם הקמת מלון בהיקף האמור לא תימצא כאפשרות ריאלית מבחינה כלכלית, ייתכן שייבחנו גם ייעודים נוספים כמו דיור מוגן או מסחר.

אסייג אישר את הפרטים ומסר ל"גלובס" כי מדובר בפרויקט המקודם על ידי החברה, ושנכון להיום הושגה הסכמה של כ-70% מבעלי הדירות. "אנחנו פועלים להשיג את שאר החתימות. מדובר בכ-30% מבעלי הדירות שהם תושבי חוץ מצרפת שרכשו להשקעה ולכן קשה יותר לאתר אותם. המתחם הוא אחרי שנים שניסו לקדם בו פינוי בינוי ולא הצליחו ולאחרונה פנו אלינו בעלי הדירות". אדריכל התוכנית הוא עדן בר והעו"ד המלווה את הפרויקט הוא שמוליק לכנר ממשרד נשיץ ברנדס.

זו הפעם הראשונה במסגרת פרויקט פינוי בינוי שבה נשקלת האפשרות לשלב ייעוד נוסף מלבד המגורים ומדובר במקרה מבחן שעשוי להשפיע גם על תוכניות אחרות במסגרת התחדשות עירונית. נכון להיום יש רשויות שאינן מוכנות לקדם התחדשות עירונית בשל המכפיל הגבוה של יחידות הדיור החדשות שיניב הפרויקט, אך אם אכן ניתן יהיה לייצר תמורה נוספת ליזם שאיננה מתבטאת ביחידות דיור אלא בייעוד אחר, ייתכן שהדבר יסייע בהסרת החסם הקיים.

מעיריית נתניה נמסר כי: "הועברה למשרד הבינוי והשיכון המלצה הרואה בחיוב מתן אישור עקרוני לקידום פרויקט פינוי בינוי בארבעה מבנים והקמת פרויקט המשלב מלונאות ומגורים, שיתוכנן בהתאם להוראות תוכנית המתאר מחוזית ומדיניות העירייה באזור".