כמה כסף יפסיד טום בריידי מפרשת ה"דיפלייט-גייט"?

הקוורטרבק, שחשוד כי ידע על הוצאת האוויר המכוונת של ניו אינגלנד פטריוטס מהכדורים שלה בפלייאוף ה-NFL בשנה שעברה - צפוי להפסיד 470,588 דולר בגין כל משחק ממנו יושעה

טום בריידי, ניו אינגלנד פטריוטס, NFL / צלם: רויטרס
טום בריידי, ניו אינגלנד פטריוטס, NFL / צלם: רויטרס

רוג'ר גודל, הקומישינר של ה-NFL, צפוי להודיע על השעייתו של טום בריידי מהליגה בעקבות חלקו בפרשה שזכתה בארה"ב לכינוי "דיפלייט-גייט" (Deflategate), במסגרתה הוציאה במכוון ניו אינגלנד פטריוטס, הקבוצה בה משחק הקוורטרבק - את האוויר מהכדורים במשחק גמר ה-AFC שלה בעונה שעברה מול אינדיאנפוליס קולטס (הפטריוטס ניצחו 7-45).

בריידי, 37, אחד מהכוכבים הגדולים ביותר בספורט האמריקאי, עשוי לספוג, לפי ה"ניו יורק דיילי ניוז" - הרחקה מלפחות שני משחקים בעונה הבאה. חקירת ה-NFL מצאה כי בריידי ידע על המתרחש ועל הכוונה של הפטריוטס להוציא את האוויר מהכדורים בהם משתמשים שחקני ההתקפה שלה, זאת ללא ידיעת שופטי המשחק. על-פי הדיווח, ה-NFL צפויה לפרסם את החלטתה במהלך השבוע הקרוב.

מבחינה כלכלית, רו"ח רוברט ראיולה, המתמחה בספורט, ציין בחשבון הטוויטר שלו כי בריידי יפסיד 470,588 דולר מכל משחק ממנו יושעה. שכרו הכולל לפני הקיזוזים הללו ב-2015 אמור לעמוד על 7 מיליון דולר.

בריידי, שנשוי לדוגמנית העל ג'יזל - הוביל את הפטריוטרס לשש הופעות במשחק הסופרבול, כאשר ארבע מהן הסתיימו עם זכיות. לפי ה"בוסטון גלוב" הוא עדיין לא השלים עם ממצאי החקירה, והוא אף עשוי להגיש נגד ה-NFL תביעה בגין פגיעה בשמו.