לפיד: נעתור לבג"ץ נגד הרחבת הממשלה; למה הרצוג שותק?

לאחר שתקף את הליכוד על כוונותיו להרחיב את הממשלה, מתח יו"ר יש עתיד ביקורת על ראשי המחנה הציוני שלטענתו לא משמיעים את קולם בנושא

יאיר לפיד  / צילום: רויטרס
יאיר לפיד / צילום: רויטרס

אופוזיציה מפולגת: יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מותח היום (שבת) ביקורת על תפקודם של ראשי המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג וח"כ ציפי לבני. "נראה שהם לא ממש נחושים להנהיג את האופוזיציה", הוא טען באירוע "שבתרבות" בתיאטרון הלאומי הבימה בתל אביב. "אני לא מבין את השתיקה שלהם. לא שומעים את קולם בכל הקשור למה שמתרחש".

"מערכת החינוך של מדינת ישראל תישלט עכשיו על ידי שלוש מפלגות סקטוריאליות: בנט מהבית היהודי, פרוש מיהדות התורה ומשולם נהרי מש"ס", הרחיב לפיד. "שתיים מהמפלגות מתנגדות לעצם הרעיון של לימודי ליבה. זה הרי מתכון לאסון, ומפלגת המחנה הציוני שותקת כי כולם יודעים שהם גם היו נותנים את זה ואפילו יותר, ואולי הם מחכים לטלפון שיזמינו גם אותם להשתתף במסיבה הזו. אם הם לא יובילו את האופוזיציה, אנחנו נוביל אותה".

מהמחנה הציוני נמסר בתגובה: "מצחיק לראות את מי שחמאת ממשלת לפיד-נתניהו הכושלת עדיין מרוחה על ראשו, משחק אותה אופוזיציה. מוטב שילמד מהרצוג שכשהוא אומר משהו, הוא מתכוון לזה ויפסיק לסייע לממשלת הכישלון הלאומי שנתניהו מקים באמירות חסרות אחריות שמפלגות את האופוזיציה".

"נלך לבג"ץ נגד הרחבת הממשלה ל-20 שרים"

לפיד גם הוסיף לתקוף היום את הליכוד על רקע כוונתו להרחיב את הממשלה המיועדת ל-20 שרים. הוא הבטיח לעתור לבג"ץ נגד הצעת החוק הראשונה שתגיש הממשלה לאישור הכנסת.

"מדובר בקואליציה של 61 חברי כנסת, שיותר קטנה מקודמתה, ובכל זאת מוכרחים להרחיב את הממשלה מעבר ל-18 שרים?", תהה לפיד. "יש עתיד תלך על העניין הזה לבג"ץ".

"הם אומרים לנו שאין לזה עלות תקציבית וזה שקר גס", טען לפיד. "אני הייתי שר אוצר ולי קשה למכור שטויות כאלו. הצעד הזה עולה מאות מיליונים, ולכן מדובר בשחיתות פוליטית. זו ההחלטה הראשונה של נתניהו בתור ראש ממשלה. ככה מתחילים ממשלה?".

"זה מעשה של שחיתות פוליטית ועושה אותו ראש הממשלה"

"זה כסף ציבורי שצריך ללכת לרווחה, לבריאות ולכל מה שחשוב עבור אזרחי מדינת ישראל", קרא לפיד. מנחה האירוע, העיתונאי בן כספית, שאל את לפיד אם הוא אומר למעשה שראש הממשלה מושחת. "אם זה מעשה של שחיתות פוליטית ועושה אותו ראש הממשלה - חבר אתה את הנקודות", השיב לו לפיד.

"הרעיון שאומר שמותר לנו לבזבז כסף כדי שיהיו לנו חיים יותר נוחים פוליטית, מחמיץ את כל התפיסה של מהי דמוקרטיה", הוסיף לפיד. "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין צריך לעצור את המהלך כי אסור שממשלת מעבר תקבל החלטה מהותית שמשנה חוק יסוד למעשה, ועל זה אנחנו הולכים לבג"ץ".

לעומת זאת, פוליטיקאי אחד זכה היום לפרגון מצד לפיד: יו"ר ישראל ביתנו שהחליט להתפטר מתפקידו כשר החוץ ולעבור לאופוזיציה. "צלצלתי לליברמן לאחר שהצהיר שהוא לא מצטרף לקואליציה ובירכתי אותו", הוא סיפר. "זה צעד נכון ואמיץ. אנחנו עובדים יחד בשיתוף פעולה טוב מאוד. נגיד, את חוק ה-18 שרים, זה חוק שהעברנו יחד ונפעל יחד גם באופוזיציה".