טדי שגיא רוכש רבע ממניות ענקית נדל"ן גרמנית-אוסטרית

קונוורט נסחרת בבורסת וינה לפי שווי של כמעט מיליארד אירו ומחזיקה בכ-30 אלף נכסי נדל"ן באוסטריה וגרמניה

טדי שגיא / צלם: תמר מצפי
טדי שגיא / צלם: תמר מצפי

קבוצת טדי שגיא התקשרה בהסכם לרכישת 24.79% ממניות קונוורט (Conwert Immobilien Invest SEC), הנסחרת בבורסת וינה לפי שווי של כ-975 מיליון אירו.

המוכרת היא קרן Haselsteiner המוחזקת על ידי איש עסקים אוסטרי והשלמת העסקה צפויה ביום רביעי, אז תיהפך קבוצת שגיא לבעלת המניות הגדולה ביותר בקונוורט.

קונוורט, אשר נוסדה בשנת 2001 עוסקת ברכישה, פיתוח, השכרה, שיווק ומכירת נכסי ושירותי נדל"ן נחשבת לאחת החברות האוסטריות המוכרות ביותר. קונוורט מחזיקה בלמעלה מ-30 אלף נכסי נדל"ן, ומתמקדת בעיקר בנכסים אזרחיים למגורים באזורי מטרופולין (74% מהפעילות) והיתר נכסים מסחריים (26%).

כ-74.5% מהנכסים של קונוורט נמצאים בגרמניה, 22.6% באוסטריה והיתר במספר מדינות שכנות כמו לוקסמבורג וצ'כיה.

קונוורט מחזיקה בנכסים בשווי למעלה מ-3 מיליארד אירו, אך מחזיקה בחוב פנימי של 1.6 מיליארד דולר. הכנסות החברה משכירות בלבד בשנת 2014 עמדו על 237.3 מיליון אירו. ה-FFO של קונוורט לשנת 2014 (רווח נקי ודיבדינדים בניכוי פחת והפחתות) עמד על 34.8 מיליון אירו.

לאחרונה סבלה קונוורט מסכסוכים פנימיים בין בעלי המניות וידעה מחלוקות בהנהלה שהשפיעו על תוצאותיה העסקיות. לפני כחודש נכשל ניסיון השתלטות על החברה על ידי Deutsch Wohnen, כאשר הצעת הרכש שלה נדחתה על ידי מרבית בעלי המניות.