הדולר היציג התחזק מעט; "עדיין נמצא בתהליך של תיקון"

האירו נחלש בכ-0.68% ל-4.31 שקלים ■ נתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב ביום שישי עמדו בתחזיות ■ FXCM: "ספק אם הנתון החיובי הזה בלבד יספיק כדי להניע את הדולר למהלך משמעותי מעלה"

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ב') במגמה מעורבת מול המטבעות המרכזיים. הדולר, שהתחזק מוקדם יותר בשיעור של כ-0.3%, ננעל בשער יציג של 3.872 שקלים, עלייה של 0.1%.

האירו, מנגד, נחלש בשיעור של 0.68% ושערו היציג נקבע על 4.314 שקלים.

זאת ברקע לנתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב ביום שישי. דוח התעסוקה שפורסם בארה"ב ביום שישי הצביע על תוספת של 223 אלף משרות בחודש אפריל, מעל הקצה התחתון של התחזיות בשוק שעמדו על כ-205-235 אלף משרות. שיעור האבטלה ירד ל-5.4%, הרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2008.

ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר 4 שבועות של ירידה, הדולר-שקל פותח את שבוע המסחר עם מעט רוח גבית בעקבות פרסום נתוני התעסוקה הטובים ביום שישי בארצות הברית. הנתונים הללו סייעו לאושש את הדולר, שנתון בשבועות האחרונים ללחץ בשוק המט"ח הגלובלי. ואולם, ההערכות נותרו בעינן כי הבנק הפדרלי יעלה ריבית רק בסוף השנה, ועל כן ספק אם הנתון החיובי הזה בלבד יספיק כדי להניע את הדולר למהלך משמעותי מעלה. כאשר בוחנים את הגרף של הדולר-אינדקס, נראה כי השוק עדיין נמצא בתהליך של תיקון של העלייה החדה של הדולר מיוני 2014 ועד מרץ 2015. מהלך זה עוד עשוי להימשך מספר שבועות, עד שנתקרב יותר למועד המתוכנן של העלאת הריבית מצד הפד".

עומר קופילוב, סמנכ"ל אסטרטגיה ומסחר של USGCapital אמר כי "האירו נחלש בעולם לקראת פגישת מנהיגי האיחוד האירופי עם ראשי יוון באשר לפתרון משבר החובות במדינה. המשקיעים ממתינים לראות כיצד תסתיים הפגישה. יוון חייבת להחזיר לקרן המטבע הבינלאומית הלוואה קטנה יחסית של 750 מיליון אירו מחר, אם היא לא תחזיר את ההלוואה הזו היא עלולה למצוא את עצמה בפשיטת רגל באופן רשמי. מאותו רגע עלול להתגלגל כדור שלג של אובדן אמון בכלכלה היוונית ולמרות שיוון מהווה רק חלק קטן מאוד מגוש היורו, תהיה לכך ככל הנראה השפעה גם על יתר הגוש".

"פתרון של המשבר היווני צפוי להזניק את האירו אל מול הדולר ולכך תהיה גם השפעה על המסחר מול השקל. במקרה שהמשבר היווני לא ייפתר אנו צפויים לראות היחלשות של האירו אל מול הדולר וגם אל מול השקל כפי שקורה כבר היום", מסביר עוד קופילוב.