דיווח: שר ההגנה של קוריאה הצפונית נמנם באירוע - וחוסל

מפקד הצבא של קוריאה הצפונית הואשם בבגידה לאחר שככל הנראה נרדם במהלך אירוע רשמי בו השתתף גם המנהיג קים ג'ונג און ■ הוא הוצא להורג בכיתת יורים, לעיני מאות צופים

היון יונג צ'ול, שר ההגנה הצפון קוריאני / צילום: רויטרס
היון יונג צ'ול, שר ההגנה הצפון קוריאני / צילום: רויטרס

נמשכת סדרת הטיהורים בצמרת השלטון בקוריאה הצפונית: שר ההגנה היון יונג צ'ול הוצא להורג לאחר שהואשם בבגידה, כך דיווחו כלי תקשורת בקוריאה הדרומית שציטטו גורמים מודיעיניים.

יונג צ'ול, שעמד בראש צבא קוריאה הצפונית, הואשם בבגידה לאחר שככל הנראה נרדם במהלך אירוע רשמי בו השתתף מנהיג המדינה קים ג'ונג און. הוצאתו להורג התרחשה זמן קצר לאחר מכן באמצעות כיתת יורים, לעיני מאות צופים.

הוצאתו להורג של שר ההגנה היא האחרונה בסדרה של טיהורים עליהם הורה קים ג'ונג און מאז ירש את אביו ב-2011 כמנהיג המדינה המסוגרת. סוכנות הביון הדרום קוריאנית דיווחה כי בחודש שעבר הורה המנהיג על הוצאתם להורג של 15 בכירים נוספים בממשל כעונש על כך שפקפקו במנהיגותו.

במהלך החודש האחרון ביקר יונג צ'ול במוסקבה במסגרת ועידה ביטחונית שכינסה רוסיה, במסגרתה נשא דברים.

"הפוליטיקה הפנימית בקוריאה הצפונית הפכפכה מאוד בימים אלה", אמר מייקל מאדן, מומחה לענייני המדינה. "נראה כי דרגי הביניים והדרגים העליונים בשלטון לא מכבדים את המנהיג". עם זאת, הוסיף מאדן כי בשלב זה "לא נשקף איום מיידי על הנהגתו של קים ג'ונג און או על היציבות במדינה".