עובדי ערוץ 10 ללן בלווטניק: תן לנו מניות בערוץ

יו"ר ועד עובדי ערוץ 10, מתן חודורוב, פנה למנכ"ל קבוצת RGE, מודי פרידמן, בדרישה שיגבש מנגנון חלוקת רווחים שיכלול גם את העובדים ויהפוך אותם לבעלי מניות, במקרה שהקבוצה תרכוש את הערוץ

מתן חודורוב / צילום: רונן פדידה
מתן חודורוב / צילום: רונן פדידה

יו"ר ועד עובדי ערוץ 10, מתן חודורוב, פנה היום (ד') אחר-הצהריים במכתב למנכ"ל קבוצת RGE, מודי פרידמן, בדרישה שיגבש מנגנון חלוקת רווחים שיכלול גם את העובדים ולמעשה יהפוך אותם לבעלי מניות, במקרה שהקבוצה תרכוש את הערוץ.

"בחברה טיפוסית שהייתם רוכשים, העובדים היו מבקשים לעצמם תוספות שכר מפליגות או למצער השבה מיידית של הקיצוצים החריפים שכבר בוצעו", כתב חודורוב לפרידמן. "לעומתם, עובדי ערוץ 10 - שהיו היחידים להאמין בו, גם כשמספידיו כבר צעדו מחויכים עם 'ארון קבורה' בראש חוצות - סבורים כי עתידה של החברה עוד לפניה, ולכן מבקשים בפשטות להפוך לשותפי-אמת שלכם".

על-פי חודורוב, "באמצעות האחזקה המשותפת נוכל להצמיד באופן מלא את תמריצי ההתנהגות היומיומית של כל עובד מהשורה, לשאיפה של בעלי המניות החדשים לקיים חברה רווחית ויעילה, ומכאן שגם בהיבט העסקי טמון ביוזמה ערך רב".

עוד כתב יו"ר הוועד: "ברור לכל כי שותפות-אמת בין ראשי הערוץ לעובדיו אינה יכולה להתקיים רק בכיוון אחד. כשם שאנשי החברה ובני משפחותיהם היו הראשונים לספוג פגיעה כשהתנאים העסקיים הידרדרו (וזאת, כידוע, בשל שגיאות שלא הם אחראים לביצוען), צומחת להם זכות מוסרית להיות הראשונים שמצבם יוטב כמי שחתומים על 'הנס הכלכלי' - מעבר מהפסד עמוק לרווח בתוך חודשים ספורים.

"על כן, גייסנו כבר בראשיתו של הליך הקיצוצים את תמיכתם האסטרטגית של יוסי ורשבסקי וגולן יוכפז בהקצאת מניות לעובדים, שתקשור את גורלם הלכה למעשה - ולא כמליצה בלבד - בהצלחתו העסקית של הערוץ.

"מנגנון לשיתוף רווחים במבנה זה (או דומה לו) יבטיח שמי שהלכו במדבר, ייהנו גם מפירות הארץ המובטחת - ולא יישכחו אחר כבוד, כשבידם שכרם המקוצץ, שעה שבעלי המניות החדשים משיבים לעצמם מקופת החברה את סכום השקעתם במהירות המרבית.

"בשיחות שקיימתי עמם במרוצת השבועות האחרונים, חזרו מנהלינו בנחישות על תמיכתם בעמדה עקרונית זו - ואף תיקפו מחדש את התחייבותם החוזית לפעול מול בעלי הערוץ החדשים להגשמתה של 'תוכנית המניות'.

"אגב - גם נציגת הבעלים הנוכחי, הגברת אירית אילוז, הביעה בעבר הלא רחוק תמיכה בחלוקת אחזקות לעובדים, תוך שהתנתה זאת בהכנסתו של משקיע נוסף או חלופי לחברה.

"הנה כי כן, בקרב העובדים המסורים, המקיימים את המפעל שבו הנכם מתעניינים, נוצרה ציפייה מבוססת למנגנון חלוקה הוגן, שיביא לידי ביטוי את מעורבותם המקצועית, הכלכלית ואף הציבורית ביצירת אופק חדש לערוץ מסחרי המניב רווחים".

חודורוב פתח את מכתבו בברכה לקבוצת RGE שבניהולו של פרידמן וכתב: "אנחנו מעריכים כי ניסיונכם בענף הטלוויזיה, כמו גם יכולותיה הפיננסיות של הקבוצה, יתרמו לחיזוק הערוץ לאורך שנים רבות", כתב.

בקבוצת RGE שבשליטת לן בלווטניק לא הגיבו לדברים.