4 קבוצות ניגשו למכרז להנחת צנרת הגז בירושלים

עלות הנחת הצנרת באזור מוערכת בכ-120 מיליון שקל ■ לאור מורכבות העבודות באזור, יעניק משרד האנרגיה מענק של 60 מיליון לחברה הזוכה

קידוח גז מול חופי ישראל  / צילום: ענת כהן
קידוח גז מול חופי ישראל / צילום: ענת כהן

4 חברות ניגשו למכרז להנחת צנרת הגז הטבעי באזור ירושלים - כך נודע ל"גלובס". מדובר במכרז אותו פרסם משרד האנרגיה בספטמבר האחרון. החברות שניגשו הן: דור אלון יחד עם חברת יעקובי, חברת רתם גז טבעי (שמורכבת מחברות Tmng, מר ורימון), חברת סלמנדרה אנרגיה יחד עם חברת פ.ק וחברה משותפת לברן ואנלייט.

החברה שתזכה, תניח את צנרת חלוקת הגז שאליה יוכלו מפעלים ומוסדות באזור להתחבר ולצרוך גז טבעי. החברה גם תתפעל את הצנרת ל-25 שנה. מבין 6 אזורי הרישיונות להנחת צנרת הגז הטבעי, ירושלים היא האזור האחרון לגביו נקבע מי החברה שתניח את הצנרת. המכרז בירושלים נחשב גם לאחד המורכבים ביותר, זאת לאור הצפיפות הגדולה בעיר. המכרז מוערך בכ-120 מיליון שקל, כאשר מתוכם יעניק משרד האנרגיה 60 מיליון שקל לחברה הזוכה.

בין האזורים אליהם תידרש החברה הזוכה להגיע עם הצנרת, ניתן למנות את אזור תעשייה גבעת שאול, בתי החולים הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים, אוניברסיטה עברית הר הצופים, קריית הממשלה במזרח העיר, מטה המשטרה, שערי צדק, קריית הממשלה, האוניברסיטה העברית גבעת רם , שדרת המלונות בכניסה לעיר, אזור התעשייה הר חוצבים ואזור התעשייה בבית שמש.

גורמים במשרד האנרגיה שמחו על ההיענות הגבוהה, וציינו כי לאור מורכבות המכרז לא ציפו שייגשו 4 קבוצות.

לידיעת משרד הבריאות: בתי החולים הממשלתיים צורכים דלקים יקרים ומזהמים

למרות ההיענות הגבוהה להנחת צנרת הגז בירושלים, כל בתי החולים הממשלתיים בישראל צורכים היום דלקים יקרים ומזהמים. מדובר על 11 בתי חולים. משרד הבריאות לא מאשר לבתי החולים לחתום על חוזה עם חברות חלוקת הגז, וכך גם לא מפרסם את המכרז להסבתם לגז טבעי. זאת, למרות שהמכרז מוכן לפרסום כבר מספר חודשים.

מדובר במכרז שנאמד בכ-130 מיליון שקל. במסגרתו תסב החברה הזוכה את בתי החולים כך שיוכלו לצרוך גז טבעי. החברה שאמונה על ההסבה תיגש למכרז עם חברה לשיווק גז טבעי, אשר תתחייב לספק לבתי החולים את הגז עצמו למשך 5 שנים.

גז טבעי נחשב הדלק הנקי ביותר מבין הדלקים, וכך גם זול מהם ביותר מחצי. המעבר לצריכת גז טבעי יחסוך לבתי החולים הממשלתיים כ- 30 מיליון שקל בשנה. בית החולים תל השומר יחסוך כ-8 מיליון שקל בשנה, ויתר בתי החולים בין 2-3 מיליון שקל.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מסמכי המכרז נמצאים בשלבי הכנה סופיים לאחר בחינה מחודשת של מודל המכרז וכן בחינת האפשרות להכנסת בתי חולים נוספים. המכרז צפוי להתפרסם בחודש הקרוב".