כחלון בפייסבוק: "הכלכלה היא חשובה אך האדם הוא במרכז"

שר האוצר הנכנס פרסם פוסט בפייסבוק שבו הוא הביע תמיכה בקצבאות הילדים והבטיח "לשנות את כיוון הספינה" ■ "אנחנו נמצאים במצב חברתי לא טוב, הפערים החברתיים מעידים על קבוצות שלמות באוכלוסייה שאין להן היום עתיד", כתב כחלון

משה כחלון / צילום: רויטרס
משה כחלון / צילום: רויטרס

שר האוצר הנכנס משה כחלון פרסם היום (א') בפייסבוק פוסט שבו הוא הביע מעין הצהרת כוונות בכל הנוגע למדיניות שבכוונתו להוציא לפועל. "עבדתי קשה מאוד בכדי להגיע לכאן ואני מבטיח שאעבוד קשה אפילו יותר עכשיו שאני כאן", כתב כחלון. "אני מביא איתי לתפקיד תפיסת עולם חדשה. באתי למשרד האוצר כדי לשים את האדם במרכז. הכלכלה היא חשובה, חשובה מאוד, אבל היא נועדה לשרת בני אדם ולא להיפך".

"בכל פעם שאומרים לי שלקחתי על עצמי משימה גדולה, אני אומר שלא משנה גודל המשימה אלא עם מי אתה עושה אותה. ואני בטוח שעובדי משרד האוצר יעמדו לצידי ויחד נוכל לעמוד בה בהצלחה", כך הוא כתב. "אנחנו נמצאים במצב חברתי לא טוב, הפערים החברתיים מעידים על קבוצות שלמות באוכלוסייה שאין להן היום עתיד, אך זו לא גזירת גורל. עלינו לשנות את הכיוון של הספינה. הכלכלה שלנו זקוקה לקצת יותר חמלה והתחשבות. תמיד קל יותר לקחת מהחלשים - המחשבון סופג הכל, אין בעיה לחתוך בשנייה את קצבאות הילדים", המשיך כחלון.

שר האוצר טען בפוסט כי הוא תומך בקצבאות הילדים למרות ההתנגדות הרבה שהופנתה אליו ואל נתניהו במהלך המו"מ הקואליציוני. "אני לא מוכן שבמדינה שאני מכהן בה כשר ילד אחד יאכל והשני יסתכל עליו רעב. לא במשמרת שלי", כך לפי כחלון. "אנשים צריכים לעבוד ולהתפרנס בכבוד. אנשים צריכים להגיע הביתה עם חיוך ולצאת עם חיוך. יש משפט שאומר שאמיץ מת רק פעם אחד, פחדן מת כל יום".