גיא איזיקיאל מוונטור הוא המנכ"ל החדש של בריינסוויי

איזיקיאל היה מראשוני העובדים בוונטור ומנהלה מהיום הראשון והוא נחשב לאחראי על העסקה למכירתה למדטרוניקה העולמית ב-350 מיליון דולר - כשהיתה בשלב טרום מכירות

גיא איזיקאל / צילום: בן יוסטר
גיא איזיקאל / צילום: בן יוסטר

חברת בריינסווי, המפתחת ומשווקת קסדות לגירוי מגנטי לשם טיפול במחלות פסיכיאטריות ונוירולוגיות, מינתה את ד"ר גיא איזיקיאל, המוכר ביותר לתעשיית הביומד הישראלית כמנכ"ל לשעבר של חברת וונטור שנמכרה למדטרוניק העולמית ב-350 מיליון דולר.

איזיקיאל היה מראשוני העובדים בוונטור ומנהלה מהיום הראשון והוא נחשב לאחראי על העסקה שביצעה, במחיר גבוה מאוד יחסית לשלב שבו הייתה נמצאת החברה, טרום מכירות. איזיקיאל מחליף בתפקיד מנכ"ל בריינסויי את עוזי סופר, שהיה ממייסדי בריינסויי ומנהלה הראשון.

בריינסויי נמצאת היום בשלב קריטי בחברות מכשור רפואי, של תהליך החדירה לשוק וספציפית השוק האמריקני. הכנסותיה ב-2014 עמדו על 12.1 מיליון שקל, צמיחה של כמעט פי 3 לעומת 2013. החברה קיבלה אישור לשיווק המוצר שלה לטיפול בדיכאון שאינו מגיב לתרופות וכן יש לה שיפוי ביטוחי להתוויה זו.

כמו כן היא נמצאת בניסויים למגוון רחב של התוויות נוירולוגיות ופסיכיאטריות אחרות. החברה עדיין לא גיבשה באופן מלא את אסטרטגיית השיווק שלה שיכולה לכלול מפיצים, שיווק צמאי, שותף שיווקי מוביל או עבודה עם מרכזי מצויינות. כמו כן עליה להחליט אילו מבין האינדיקציות שעדיין נמצאות בניסויים קליניים (כמו למשל טיפול בהפרעה בי פולארית, התמכרויות, OCD ואפשרויות רבות אחרות), יהיו המובילות שלה אחרי תחום הדיכאון. בנוסף, החברה נסחרת כרגע בתל אביב בלבד אולם ביקשה בעבר להיסחר גם בנאסד"ק. איזקיאל יצטרך להחליט אם להמשיך במהלך זה ואם כן - מתי וכיצד.

לדברי איזיקיאל בשיחה היום עם "גלובס": "עם כניסתי לחברה אפשיל שרוולים ואלמד את הדברים לעומקם. בנקודת הזמן הזו, כשלקחתי על עצמי את התפקיד הזה שהוא מאוד מאתגר, ברור שאני חושב שיש בו הזדמנות אדירה, טכנולוגיה פורצת דרך עם צורך אמיתי בשוק, עם שיפוי לאינדיקציה מרכזית - דיכאון - בשוק האמריקני. עם מערך שאני מזהה כצוות מאוד מוצלח ועם יזמים פעילים עם יתרונות בולטים. אפשר להוביל אותה להיות חברה מובילה בישראל".

בעניין האסטרטגיה הוא אומר: "עוד קצת מוקדם לדבר על כך. כמובן שיש לי רעיונות, חלקם על בסיס ניסיון העבר בחברות האמריקניות שהייתי מעורב בהן. יש כאן טכנולוגיה שיכולה להתאים לכל מיני אסטרטגיות".

בחברות מסוגה של בריינסוויי ישנה לעיתים קרובות דילמה בין גיוס מנכ"ל מקומי ואולי קידום מנכ"ל מן החברה, לבין גיוס של מנכ"ל אמריקני עם ניסיון רב וקשרים בשוק היעד. מנהלים אשר משלבים בין שני הפרופילים הם מצרך במחסור, אך איזיקיאל הוא אחד מהם. הוא אולי מוכר בתור היזם של וונטור שנמכרה לפני שהגיעה לשוק, אך יש לו גם ניסיון שיווקי, מלפני וונטור בחברת Medrad, היום חברה-בת של באייר ששיווקה מוצרי הדמיה בתחום ה-CT, והגיעה להכנסות של 250 מיליון דולר, רובן בארה"ב, בתקופתו של איזיקאיל.

כמו כן היה חבר הנהלה במדטרוניק בתחום של מוצרים ללב, במשך שלוש שנים לאחר המכירה של וונטור. לכן יש לו ידע בנוגע לאופן הפעולה של תאגידים גדולים. מדטרוניק היא אחת החברות המתאימות ביום להיות שתפה או רוכשת של בריינסוויי, בגלל המומחיות שלה בתחום הגירוי המוחי (החשמלי אך לא המגנטי). כמו כן היה איזיקיאל רופא בעברו. יש לציין כי הוא מעולם לא לקח חברת סטארט אפ שאין לו גב תאגידי משלב ההכנסות הראשוניות ועד שלב ההתבססות בשוק, וכן לא שיווק לתחום הפסיכיאטריה - בריינסויי תספק לו הזדמנות ראשונה לעשות זאת.

- כאדם שנמנע יחסית מחשיפה עד היום, איך אתה מעכל את המעבר לחברה ציבורית?

איזיקיאל: "אכן, אור הזרקורים הוא לא משהו שאני שש אליו, אבל אני בא לנהל את החברה ולא את המניה. ברור לי שחלק מהתפקד שלי זה גם לדאוג לכך שכשיש אינפורמציה רלוונטית, היא תגיע לציבור, אבל אם נתנהל כפי שצריך כחברה, בוודאי המשקיעים של החברה יהנו מהפירות".

בריינסויי נסחרת לפי שווי של 474 מיליון שקל. מניית החברה אינה מגיבה לידיעה.