חברת אנטרופי מעריכה את שווי אורון ב-315 מיליון שקל

קבוצת התשתיות והנדל"ן מתכננת בקרוב לגייס עשרות מיליוני שקלים באמצעות הנפקת מניות בבורסה ■ במקביל, היא מגייסת חוב של 70 מיליון שקל ■ חברת שירותי המחקר הכלכלי: "עיקר השווי - ממגזרי התעשייה והתשתיות"

פרוייקט של החברה בצומת גולני -מסד / צילום: מצגת החברה
פרוייקט של החברה בצומת גולני -מסד / צילום: מצגת החברה

לקראת הצטרפותה הקרובה של קבוצת התשתיות והנדל"ן אורון לבורסה באמצעות הנפקת מניות, נוקבת לה הערכה שביצעה חברת שירותי המחקר הכלכלי אנטרופי, שווי של כ-315 מיליון שקל. אורון, שבשליטת האחים גילי ויואל עזריה, עוסקת בנדל"ן, תשתיות ותעשייה, ובאנטרופי מציינים כי "עיקר השווי נובע ממגזרי התעשייה והתשתיות".

אורון, אותה מנהלים האחים עזריה, מתכננת בקרוב להנפיק את מניותיה בבורסה המקומית ולגייס כמה עשרות מיליוני שקלים לפי שווי של כרבע מיליארד שקל. זאת, במקביל לגיוס חוב של עד 70 מיליון שקל, לו קיבלה בימים האחרונים דירוג A מינוס בתחזית יציבה מ-S&P מעלות. פירוט רכיבי השווי שמציגה אנטרופי בסקירה, מייחסת תרומה של 176 מיליון שקל למגזר התעשייה, 154 מיליון שקל למגזר התעשייה, ואילו שוויה של פעילות המגורים מוערך ב-17 מיליון שקל בלבד.

בתחום התעשייה, אורון מחזיקה בשתי מחצבות אבן בדרום הארץ (רק אחת מהן פעילה), שני מפעלי בטון וכן היא מפעילה מערך הובלה ושינוע. במגזר התשתיות היא עוסקת בתחומי ביצוע, בניה והנדסה אזרחית, בעיקר בפרויקטים ומכרזים ציבוריים, ובנוסף היא יוזמת פרויקטים למגורים.

בסיכום שנת 2014 גדלו הכנסות החברה ב-7% ל-485 מיליון שקל, אולם שיעורי הרווחיות שלה נשחקו והרווח הנקי צנח ב-28% ל-21 מיליון שקל. באנטרופי מציינים כי "כיום רוב התזרים של הקבוצה נובע מתחום המחצבות, ענף רווחי יותר ביחס ליתר תחומי הפעילות של הקבוצה".

האנליסטית בוז'נה גנדלמן מזהה הזדמנות העשויה להיווצר לאורון במידה ויאומצו המלצות הוועדה לבחינת הריכוזיות בענף המחצבות (ועדת בלינקוב), וכותבת כי "על פניו, עשויה להיווצר הזדמנות לחברות קטנות בענף, דוגמת קבוצת אורון, להתרחב לאזורים גיאוגרפיים נוספים".

"מצד שני", היא מוסיפה כי "הרגולציה החדשה, היה ותיושם, אמורה לאורך זמן גם לשחוק בצורה משמעותית את רווחיות הענף. בכל מקרה, לחברות כרייה קטנות כגון קבוצת אורון, מדובר בהזדמנות".

מגזר התשתיות של אורון מייצר רווחיות בטווח של 11%-12% ובאנטרופי מעריכים כי "מדובר ברווחיות טובה ביחס לרוב החברות הגדולות הפועלות בענף", אולם תוהים "האם החברה תוכל להעלות את שיעור הזכיות שלה במכרזים או להגדיל את גודל הפרויקט הממוצע שהיא מבצעת". בעניין פעילות המגורים מציינים באנטרופי כי זהו "תחום שולי יחסית בתמהיל הפעילויות של הקבוצה. נכון להיום, אין לחברה קרקעות עליהן היא יכולה לפתח פרויקטי מגורים חדשים, מעבר לאלו שכבר יזמה. אנו מאמינים כי פעילות זו תגדל, אך תמשיך להיות קטנה יחסית להיקף הפעילות הכולל של הקבוצה".

עוד מוסיפים באנטרופי כי הכספים שמתכננת אורון לגייס בבורסה "אמורים לשמש להרחבה ניכרת של כל פעילויות הקבוצה ולהביא, במקרה של הצלחה, לקפיצת מדרגה בהיקף הפעילות" אולם מדגישים כי הערכת השווי "מתייחסת לפעילות הנוכחית של הקבוצה" וכי "הגיוס הנוכחי הכרחי להמשך התפתחות הקבוצה". לסיכום מציינים באנטרופי כי "רמת הניהול בחברה היא טובה, אך קשה להעריך כיצד ישפיע גידול מתוכנן בפעילות על איכות הניהול ועל הרווחיות. להערכתנו, זה אחד הסיכונים המשמעותיים כיום בפעילות החברה".

לפרטים והרשמה לוועידת שוק ההון - לחצו כאן

ועידת שוק ההון 2015
 ועידת שוק ההון 2015