דברים שאמר בכיר ב-ECB מקפיצים את הבורסות והדולר

בנואה קר טוען כי הנפילות באג"ח הממשלתיות לאחרונה הן תיקון ותו לא - ואומר שהבנק המרכזי האירופי יגביר בחודשיים הקרובים את רכישות האג"ח שלו

בנואה קר Benoit Coeure / צילום: רויטרס
בנואה קר Benoit Coeure / צילום: רויטרס

חגיגה בשווקים - והכל בגלל אדם אחד: דברים שאמר היום (ג') בנואה קר (Benoit Coeure), בכיר בבנק המרכזי האירופי (ECB), מקפיצים את שוקי המניות ברחבי העולם ומחזקים את הדולר ואת אגרות החוב הממשלתיות.

לאחר שבתקופה האחרונה חוו אגרות החוב הממשלתיות נפילות מהותיות והתשואות עלו, תוך שהן לוחצות על שוקי המניות ומחלישות את הדולר, היום אמר קר כי לדעתו לא מדובר באירוע חריג אלא רק בתיקון בריא בשוק האג"ח בגרמניה. כזכור, הפנילה שהחלה באג"ח הממשלתיות הגרמניות התפשטה במהירות לשווקים בעולם.

לדברי קר, הירידות באג"ח לא מהוות "גורם לדאגה" אלא מדובר בתיקון ותו לא. קר הוסיף כי הבנק המרכזי האירופי יגביר את רכישות האג"ח שלו בחודשים מאי ויוני על מנת לשמור על ממוצע רכישות של 60 מיליארד אירו בחודש, עליו התחייב הבנק המרכזי, וזאת בשל מחזורי מסחר דלים יותר הצפויים בחודשי הקיץ אשר יקשו על הבנק המרכזי לבצע רכישות.

"אם יהיה צורך בכך, נגביר פעילות גם בספטמבר כאשר מחזורי המסחר ישובו להיות נורמלים", אמר קר.

בתגובה לדברים מזנקת בורסת גרמניה בכמעט 2%, החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עולים בכ-0.3% ובת"א פרץ המעו"ף את ה-1,700 נקודות. בשוק המט"ח מתחזק הדולר מול כל המטבעות העיקריים, כאשר מול האירו הוא קופץ בכ-1%.