נתניהו לוקח לידיו את האחריות לרפורמה ברשות השידור

אחרי שפיטר את מנכ"ל משרד התקשורת שמינה ארדן, רה"מ לוקח משר התקשורת לשעבר את"הבייבי שלו" - הרפורמה ברשות השידור ■ אתמול הודיע ארדן על הצעת חוק לפירוק בזק, שהיא המרוויחה הגדולה מפיטורי ברגר

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

אחרי שפיטר את מנכ"ל משרד התקשורת שמינה גלעד ארדן, מעביר היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו בהחלטת ממשלה עוד נכס שהופקד בידי שר התקשורת לשעבר ארדן: רשות השידור.

בישיבתה הבוקר קיבלה הממשלה החלטה להעביר את האחריות על הרפורמה ברשות השידור מידי ארדן, שהיה מופקד עליה, לידי שר התקשורת "העל" - הלא הוא נתניהו.

הרפורמה שהוביל ארדן הייתה ה"בייבי שלו", והוא קיווה להמשיך להוביל אותה אם ימונה לשר בממשלת נתניהו - מה שכידוע לא קרה לאחר שראש הממשלה לא העניק לו את תיק הפנים המורחב.

החלטת הממשלה בראשות נתניהו מגיעה פחות מיממה לאחר שארדן, שנותר כאמור מחוץ לממשלה, הודיע כי גיבש הצעת חוק לפירוק בזק - הצעה שתחייב את החברה למכור את החזקותיה בכל חברות התוכן והשירותים.

הפירוק של בזק לחברת תשתיות ולחברת שירותים הוא נושא שעלה בעבר בכמה הזדמנויות, אך למשרד התקשורת לא היה אף פעם האומץ ליישם את המהלך, ולכן העדיפו להשתמש ברעיון כנשק יום הדין, למקרה שבו בזק תמנע כל רפורמה בשוק התקשורת.

ההודעה על הצעת החוק של ארדן הגיעה יום אחרי שנתניהו פיטר כאמור בשיחת טלפון את מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, אותו מינה ארדן.

הרפורמה המתוכננת ברשות השידור - סגירת הרשות ופתיחתה מחדש במתכונת חדשה, כולל ביטול האגרה - היא "הבייבי" של ארדן והישגו הגדול. כפי שהוערך אתמול ב"גלובס", אם ארדן ייצא למסע ונדטה עם חוק לפירוק בזק, לא נותר אלא לחכות ולראות מה הוא יעשה כשיראה איך נתניהו מגיש חוק שישנה את חוק רשות השידור - והחלטת הממשלה היום זו ההתחלה.

ההערכה היא כי רשות שידור חדשה אכן תקום, אולם התלות שלה בדרגים הפוליטיים לא תיכחד לחלוטין, ומינוי המנהלים שלה ישובו לידי משרד השר הממונה. בשילוב של משה כחלון במשרד האוצר, לא מן הנמנע שנראה כמה מהדמויות שהושלכו (בצדק) מראשות רשות השידור שבות לתפקידים בכירים ומרכיבות את הרשות החדשה.