גם בבגדד מתחילים לחשוש מדאע"ש: "מדובר באיום אמיתי"

אחרי השתלטות ארגון הטרור על רמאדי ובזמן שאלפי פליטים נמלטים מאזורי הקרבות, בבירה העיראקית מורגשת דריכות ועשרות נקודות בידוק חדשות הוקמו ■ קצין בכיר בצבא עירק: "דאע"ש הורגים את כולם - זקנים, נשים וילדים"

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

אחרי שכבש את העיר רמאדי והשתלט על רובו של מחוז אנבר - הגדול ביותר בעיראק - גם בבירה בגדד מתחילים לחשוש מפני כוחו של דאע"ש ושאיפות ההתפשטות של הארגון הרצחני. בזמן שאלפי אזרחים נמלטים מאזורי הקרבות אומר קצין בכיר בצבא עיראק לרשת sky כי "לוחמי דאע"ש מהווים איום אמיתי".

למרות שביממה האחרונה החלו הכוחות העירקיים במתקפת הנגד במטרה להשתלט מחדש על רמאדי, המתיחות מורגשת היטב בבירה בגדד, שמסביבה הוקמו עשרות נקודות בידוק חדשות. החיילים מנסים לאתר אנשי דאע"ש בין הפליטים שמגיעים לבירה ובודקים את השמות של הנכנסים מול הרשומות.

ג'אבר אל-טאהי, הקצין שאחראי על הביטחון בבגדד, אמר ל-sky כי יש איום מכיוון אנשי המדינה האסלאמית, אך הדגיש כי אנשיו ערוכים: "אני וחייליי מוכנים להילחם ולהגן על ארצנו. דאע"ש הורגים את כולם - זקנים, נשים וילדים - המשימה שלי היא להגן על האזרחים".

ההפסדים האחרונים מעלים חשש בעיראק כי אין כוח מספיק חזק כדי לעצור את התפשטותו של ארגון הטרור. בימים האחרונים כבשו אנשי דאע"ש לא רק את העיר רמאדי, אלא גם עיירות וכפרים מסביב לה, וגם חלק ממעברי הגבול בין עירק לסוריה.

התוצאה של הישגיו האחרונים של ארגון הטרור היא זרם אדיר של פליטים, בעיקר נשים וילדים, שנמלטים מאזורי הקרבות וצועדים לאורך קילומטרים לכיוון בגדד, כשהם מותירים כמעט הכל מאחור.