תיק ההשקעות המומלץ של טל פלג מאפסילון קרנות נאמנות

פלג, מנהל מחלקת ההשקעות, סבור כי "השווקים המתפתחים נראים כיום אטרקטיביים" ■ "בריבית אפס, האלטרנטיבות שמציע שוק האג"ח נחותות ביחס לשוק המניות"

טל פלג / צילום: איל יצהר
טל פלג / צילום: איל יצהר

לאחר רמת השיא החדשה אותה קבע מדד המעו"ף בשבוע החולף, כשחצה לראשונה את רף 1,700 הנקודות בבורסה בת"א, בבית ההשקעות אפסילון מעריכים כי סביבת הריבית הנמוכה עשויה "להמשיך לתמוך בשוקי המניות, שכן התשואה הנדרשת משוק מניות יורדת בסביבת ריבית אפסית".

טל פלג, מנהל מחלקת השקעות בקרנות הנאמנות של אפסילון, מציין כי "מלחמת המטבעות אשר גררה את העולם המפותח לסביבת ריביות אפסית, מהווה בסיס חדש לתמחור הנכסים ופקטור חשוב בבניית תיק ההשקעות".

עוד הוא מוסיף כי "אם התרגלנו עד כה שמכפיל 15, שמשקף תשואה של כ-6.7%, מייצג נאמנה את תמחור שוק המניות האמריקאי בסביבת ריבית מסוימת, בריבית אפס האלטרנטיבות שמציע שוק האג"ח נחותות בהרבה מזה שמציע שוק המניות". לדבריו, "הדבר גורר משקיעים לרכוש מניות גם במכפיל גבוה יותר, שכן סביבת הריבית הנוכחית מעלה את רווחיות החברות ומסייעת לעידוד ולפיתוח הפעילות העסקית".

אסיה ואירופה על פני ארה"ב

פלג מקצה 25% מתיק ההשקעות שלו לרכיב המנייתי, וממנו כמחצית לשוק המקומי והיתר לשוקי חו"ל. את המחצית המנייתית בחו"ל מחלק פלג בין השוק האמריקאי (40%), השווקים באירופה (30%) ושווקים מתפתחים, בדגש על אסיה (30%). פלג סבור כי "השווקים המתפתחים נראים כיום אטרקטיביים, מאחר שהתמחור שם עדיין מעניין והריביות במגמת ירידה". יחד עם זאת, הוא מדגיש כי "ההשקעה שם צריכה להיות סלקטיבית".

פלג מוסיף כי באפסילון "מעדיפים להתמקד באסיה על חשבון אמריקה הלטינית, כאשר השוק המועדף עלינו הוא סין. הכלכלה הסינית עוברת תהליך של הרחבה מוניטרית ופיסקאלית במקביל, תוך שינוי מוקדי הצמיחה מייצור לכיוון צריכה. זו הסיבה לירידה בקצבי הצמיחה בסין, אך מדובר בתהליך בריא וחיובי".

בעניין אירופה, אומר פלג כי "ניתן לומר שהיא מתאוששת לאט על חשבון ארה"ב. האירו החלש עוזר לתעשיית הרכב ולייצור, ולראיה, סין כיום מייבאת הרבה יותר מאירופה על פני ארה"ב. שוק המניות באירופה לא נותר אדיש לשינוי המאקרו כלכלי, והגיב במהלך עליות של כ-20% מתחילת השנה".

לגבי השוק האמריקאי, פלג מציין כי "הנתונים האחרונים מעידים על האטה מסוימת במשק האמריקאי, שמעמידה בספק את תחילתה הצפויה של העלאת הריבית. מלבד התחזקות הדולר, החולשה בשוק האמריקאי מושפעת מהחורף הקשה והשבתת הפעילות בנמלי החוף המערבי. לכן, חשוב לראות את הנתונים לרבעון השני של השנה, על מנת להבין לאן ארה"ב הולכת".

"הצרכן הישראלי נשחק"

בהתייחס לשוקי החוב, אומר פלג כי "אנו נמצאים כיום בנקודת קיצון בתשואות האג"ח, ולכן השוק רגיש לכל נתון שעשוי לשנות את המצב הקיים".

באפסילון סבורים כי "המשקיעים מרגישים ביטחון להמשיך ולהשקיע במקומות שממשיכים להיתמך על ידי מדיניות מוניטרית מרחיבה. ההרחבה הכמותית באירופה והורדות הריבית בשווקים מתפתחים, דוחפות משקיעים להסיט חלק מהשקעותיהם לשווקים אלו על חשבון השוק האמריקאי. זו למעשה הסיבה שהשוק האמריקאי מציג מתחילת השנה ביצועי חסר מהותיים לעומת יתר השווקים".

פלג מתייחס להעלאת הריבית הצפויה בחודשים הקרובים בארה"ב, ואומר כי "כיום השוק שם מוכן ומצפה למהלך, שככל הנראה יהיה איטי". הוא מסביר כי "ארה"ב מתמודדת עם מטבע חזק ושוק עבודה שאמנם משתפר, אך הדבר לא מתורגם לאינפלציה, מאחר שהשכר לא עולה בקצב התואם את ציפיות הבנק המרכזי".

פלג מעריך כי "העלאת הריבית בארה"ב תגרור מימוש בשוקי המניות, אך תהווה נקודת חזרה נוחה לשוק האמריקאי".

לגבי מצב המאקרו בישראל, אומר פלג כי "הצרכן נשחק בעקבות העלייה במחירי הדיור, ונדרשת התערבות פיסקלית על מנת לסייע לו. הרחבה מוניטרית נוספת עלולה להוריד את תשואות האג"ח הארוכות המהוות בנצ'מרק לריבית המשכנתאות, ולנפח את שוק הדיור".

לסיכום מציין פלג כי "רמת הסיכון בשווקים עלתה לאור ההתאוששות שחווה השוק האירופי בעת האחרונה, התיקון במחיר הנפט והעלייה בציפיות האינפלציה". בהתאם לכך, המלצתו ביחס לתיק ההשקעות היא החזקה של 45% באג"ח ממשלתיות, "תוך הקצאת משקל שווה בין סדרות צמודות מדד במח"מ של כשלוש שנים, לסדרות שקליות במח"מ סינתטי של כשלוש שנים".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק המניות המומלץ של טל פלג 25/5/15
 תיק המניות המומלץ של טל פלג 25/5/15
ההמלצות של טל פלג 25/5/15
 ההמלצות של טל פלג 25/5/15