הטיפ היומי: זה הזמן של החברה לקטוף את פירות ההשקעה

בלידר שוקי הון ממליצים "תשואת יתר" על מניית פז במחיר יעד של 670 שקל, גבוה בכ-16% ממחיר השוק

חברת האנרגיה פז/ צילום: אלי יהב
חברת האנרגיה פז/ צילום: אלי יהב

חברת האנרגיה פז נסחרת בשווי שוק של כ-5.9 מיליארד שקל. לקבוצה שלושה מגזרי פעילות מרכזיים: קמעונאות ומסחר; תעשיות וזיקוק; ולוגיסטיקה. בשלוש השנים האחרונות מציגה החברה צמיחה ברווח התפעולי המתואם ובשיעורו, בהובלת מגזר הקמעונאות היציב, המייצר רווח תפעולי של כ-400 מיליון שקל בשנה.

בשבוע שעבר פרסמה פז תוצאות חזקות לרבעון הראשון: שיפור ברווח התפעולי בכל המגזרים, גידול מרשים ב-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), וכן ברווח הנקי.

להערכתנו, העניין טמון כעת בערך המוסף שהחברה יודעת לייצר מבית הזיקוק שבבעלותה. בשנים האחרונות ביצעה פז השקעות מהותיות בהיקף כ-1.3 מיליארד שקל בשדרוג בית הזיקוק, שנועדו בין היתר להגדיל את תפוקות הייצור של תזקיקים קלים, בעלי ערך גבוה יותר, ובכך למקסם את התפוקה בתהליך.

לאלו מתווספת הסביבה העסקית המצוינת עבור בית הזיקוק ברבעונים האחרונים, שנובעת מירידת מחירי האנרגיה ומהתאוששות הכלכלה האירופית, שמובילה לגידול בביקוש לתזקיקים ולעלייה במרווחי הייחוס.

ההשקעות שביצעה פז מאפשרות לה להציג פרמיה משמעותית מעל מרווח הייחוס. כך, בעוד מרווח הייחוס ברבעון האחרון היה 6.8 דולר לחבית, מרווח הזיקוק של פז היה 10.4 דולר לחבית. הרווח התפעולי המתואם הרבעוני של המגזר היה 161 מיליון שקל, לעומת 163 מיליון שקל ב-2014 כולה.

להערכתנו, במצב השוק הנוכחי, שבו מחירי האנרגיה נמוכים, שער הדולר גבוה יחסית והביקוש לתזקיקים נמצא במגמה חיובית - מגזר הזיקוק יוכל להציג רווח תפעולי מתואם גבוה מ-600 מיליון שקל.

למרות עלייה בהון החוזר התפעולי ברבעון, כתוצאה מגידול במלאי שתואם את מצב השוק, לחברה יחסים פיננסיים מצוינים - יחס חוב ל-EBITDA של 2.6, ויחס FFO לחוב של 28%. אנו סבורים שזה הזמן של פז לקטוף את פירות ההשקעה, ומעריכים שבעתיד צפוי אפסייד נוסף מהמשך מגמת ההתייעלות במגזרי הקמעונאות והתעשייה, ממימוש נכסי נדל"ן ומהקמת תחנת כוח נוספת באשדוד.

המלצתנו למניית פז היא "תשואת יתר", ומחיר היעד - 670 שקל, גבוה בכ-16% ממחיר השוק.

יהונתן שוחט, אנליסט, לידר שוקי הון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם