מניית היום: מזנקת על רקע מיזוג עם שלד בורסאי בטורונטו

ווקסיל דיווחה הבוקר כי התקשרה עם Emerge Resources Corp, שלד בורסאי הנסחר בבורסה בטורונטו, במזכר הבנות לצורך ביצוע הליך של החלפת מניות ומיזוג

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

מניית ווקסיל ביו מזנקת במחזור ער בבורסה, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר (ד') כי התקשרה עם Emerge Resources Corp, שלד בורסאיהנסחר בבורסת TSX Venture Exchange בטורונטו, במזכר הבנות לצורך ביצוע הליך של החלפת מניות ומיזוג.

לפי מזכר ההבנות תבוצע הקצאת מניות חדשות של התאגיד הקנדי לבעלי המניות בחברה, בתמורה לקבלת מלוא הון מניות ווקסיל המוחזק בידי בעלי המניות בחברה, באופן בו תהפוך ווקסיל לחברה-בת (100%) של התאגיד הקנדי.

התמורה לבעלי המניות של ווקסיל בהליך החלפת המניות - על-פי מזכר ההבנות, ולצורך חישוב יחס ההחלפה, התאגיד הקנדי הוערך בשווי של 2 מיליון דולר קנדי והחברה הוערכה בשווי של כ-6.3 מיליון דולר קנדי (כ-19.8 מיליון שקל). שווי השוק של ווקסיל בבורסה עומד על כ-13 מיליון שקל.

בהתאם, ובכפוף להשלמת גיוס הון בסך של 3 מיליון דולר קנדי (רף הגיוס המינימאלי כמפורט להלן ובהנחה שהחברה תשקיע סך של 300,000 דולר במסגרת גיוס ההון), עבור וחלף המניות הנרכשות, יקצה התאגיד הקנדי לבעלי המניות בחברה, את מניות התאגיד הקנדי החדשות, אשר תהוונה, מיד לאחר הקצאתן, כ-55.8% מההון המונפק והנפרע של התאגיד הקנדי.

לפיכך, מיד עם השלמת החלפת המניות (ככל שתושלם), צפויים בעלי המניות הנוכחיים של החברה להחזיק בכ-55.8% מהון המניות המונפק של התאגיד הקנדי ואילו בעלי המניות הקיימים של התאגיד הקנדי יחזיקו בכ-16.9% מהון המניות המונפק של התאגיד הקנדי. ביתרת הון המניות של התאגיד הקנדי צפויים להחזיק גורמים פרטיים אשר צפויים להשקיע בתאגיד הקנדי במסגרת גיוס ההון (כ-22.8%) וכן דירקטורים בלתי תלויים אשר יכהנו בתאגיד הקנדי ושותפים אסטרטגיים (כ-4.5%).

על-פי מזכר ההבנות, וכתנאי להשלמת המיזוג, יפעל התאגיד הקנדי (באמצעות בנק השקעות) לגיוס הון בדרך של הקצאה פרטית, במסגרתה יושקעו בתאגיד הקנדי בין 3 ל- 5 מיליון דולר קנדי בתמורה להקצאת יחידות, כשכל יחידה תורכב ממניה רגילה אחת של התאגיד הקנדי ומאופציה למניה, בתמורה ל-13.3 סנט קנדי ליחידה.

בהתאם למזכר ההבנות, השלמת עסקת החלפת המניות כפופה, בין היתר, להתקשרות בהסכם סופי ומחייב בין החברה לבין התאגיד הקנדי בקשר עם עסקת החלפת המניות; קבלת כל האישורים הרגולטוריים הדרושים לעסקה, וכן אישור העסקה בידי בתי המשפט המוסמכים; קבלת אישורם של מחזיקי ניירות הערך של החברה ושל התאגיד הקנדי; והשלמתו של גיוס הון בדרך של הקצאה פרטית כאמור, במסגרתו יושקעו בתאגיד הקנדי סך שלא יפחת מ-2.7 מיליון דולר קנדי.