השרב כאן: עיכוב בטיסות, תנועת הרכבות הוגבלה

(עדכון) גל דליקות ברחבי הארץ: 20 צוותי כיבוי וארבעה מטוסים פועלים בניסיון להשתלט על הלהבות ■ בשל עומס החום הכבד, 2 מטוסי נוסעים (אל על ויונייטד) נאלצו לפרוק מטען

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

החום הכבד ששורר בכל הארץ גרם לגל שריפות: 20 צוותי כיבוי, בסיוע מטוסים, מנסים להשתלט על שריפת יער גדולה באזור בית שמש. בתל מונד התפשטה שריפה לבתי מגורים שניזוקו קשות. לא היו נפגעים. ביישוב סלעית בשומרון פועלים צוותי כיבוי לכבות שריפת קוצים.

ככל הנראה, השריפה בתל מונד התחילה כשריפת קוצים והתפשטה לבתי מגורים ברחוב הגולן. האש גרמה לפיצוץ בלוני גז בחלק מהבתים, שניזוקו קשות. למרות הנזקים, הושגה לבסוף שליטה על האש. שוטרי תחנת שדות עוסקים בבידוד הזירה אך טוענים כי מוקדם לקבוע מה גרם לפרוץ השריפה.

ברכבת ישראל אומרים כי בשל עומס החום הכבד והתחממות המסילות, הוגבלה זמנית מהירות הרכבות ל-80 קמ"ש בכל הארץ. בעקבות זאת, יחולו עיכובים בתנועת הרכבות.

באזור בית שמש פרצה שריפת יער גדולה ולמקום הוזעקו צוותי כיבוי רבים וארבעה מטוסי כיבוי. מפקד כבאות והצלה בית שמש טפסר ראובן יצחק אמר כי "20 צוותי כיבוי פועלים בשטח בסיוע ארבעה מטוסים המטילים חומרי כיבוי אל תוך האש. הופעל נוהל גיוס חירום של לוחמי האש מבית שמש".

הוא הדגיש כי יש סיוע של מחוזות אחרים שגם מהם הוקפצו צוותים: "לוחמי האש בגבורה עילאית מחרפים נפשם בחזית האש בתנאי מזג האויר קשה ביותר, תוך שהם מתמודדים עם אש אדירה".

גם בשומרון פועלים צוותי כיבוי שמנסים להשתלט על שריפת קוצים, עשבייה ועצי זית במרחק של כשלושה ק"מ מהיישוב סלעית. ארבעה מטוסי כיבוי הוזעקו לסייע.

בתוך כך, בשל עומס החום הכבד, 2 מטוסי נוסעים נאלצו לפרוק מטען. מדובר בטיסה 007 של אל על לניו יורק ובטיסה נוספת של יונייטד איירליינס. מאל על נמסר כי לא הורד מטען של נוסעים אלא מטען מסחרי שלא פורט מהו ובשל כך הטיסה לניו יורק מתעכבת בכשעה. על פי תקנות בטיחות טיסה קיימת מגבלה של משקל שעימו מורשה מטוס להמריא בטמפרטורות חום קיצוניות כפי שאנחנו חשים היום.