הטיפ היומי: חברת ציוד רפואי מהאיכותיות ביותר בתחום

במחלקת המחקר של ג'יי.פי מורגן ממליצים על מניית דנהר "תשואת יתר" ומעלים את מחיר היעד למניה (לסוף דצמבר 2015) מ-80 דולר ל-94 דולר, כ-9% מעל מחיר השוק

יצרנית הציוד הרפואי Danaher / צילום: בלומברג
יצרנית הציוד הרפואי Danaher / צילום: בלומברג

יצרנית הציוד הרפואי Danaher נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: DHR) בשווי של כ-61 מיליארד דולר. החברה הודיעה באחרונה על שני מהלכים משמעותיים: רכישת חברת Pall תמורת 13.8 מיליארד דולר; ומהלך של פיצול לשתי חברות - אחת, ששמה יישאר דנהר, תעסוק בטכנולוגיה מדעית (כולל עסקי Pall), וחברה אחרת שתעסוק בתחומי תעשייה מגוונים. רכישת Pall אמורה להיסגר עד סוף 2015, ופיצול דנהר לשתי חברות יושלם עד סוף 2016.

דנהר "החדשה" תכלול את עסקי הדיאגנוסטיקה, שמכירותיהם 4.7 מיליארד דולר, מדעי החיים (2.5 מיליארד דולר), התחום הדנטלי (2.9 מיליארד דולר) ועוד. סך ההכנסות יגיע לכ-16 מיליארד דולר, מהם למעלה מ-60% בתחום הצרכני/הכנסות חוזרות.

כמו רוב המשקיעים, גם לנו יש רגשות מעורבים בנוגע לחדשות. מצד אחד אנו צופים תרומה לרווח, שזה חשוב, ומכירים בדינמיקה של "ציפור אחת ביד" לעומת חברות אחרות שעדיין מצפים מהן לפעול בתחום הקצאת ההון. עם זאת, בכל הקשור להקצאות הון, כבר ראינו במגזר זה עסקאות אסטרטגיות שמתעלמות מהשווי.

אנחנו רואים את דנהר כאלטרנטיבה אטרקטיבית ביחס לרוב מניות המגזר. תוספת המזומנים הצפויה והפרופיל העסקי של Pall מהווים תוספות חיוביות לחברה, והשימוש היעיל יותר במאזן גם הוא חיובי. Pall היא נכס נהדר; אנחנו אוהבים את המודל העסקי שלה, ואת ההתאמה שלה לפורטפוליו של דנהר. קשה לנו עם השווי של Pall בעסקה - מכפיל מכירות של 5 ומכפיל EBITDA של 20 משאירים מעט מאוד מקום לבלתי צפוי, וסיכון זה מקוזז רק חלקית על ידי היציבות של הנכס הנרכש.

הסינרגיות הנוגעות לעלויות הן נקודת מפתח בעסקה, לאור השווי הגבוה שלה, וההגעה ליעדי החיסכון בעלויות היא קריטית מבחינתנו. כרגע אנו נותנים לדנהר ליהנות מהספק, ומעריכים שיש אפילו אפשרות לאפסייד, אם החיסכון יושג מהר מהצפוי.

על בסיס מודל פרופורמה של דנהר החדשה, אנחנו מאמינים שזו אחת מהחברות האיכותיות ביותר בתחום הסיקור שלנו. אנו ממליצים על המניה "תשואת יתר" ומעלים את מחיר היעד למניה (לסוף דצמבר 2015) מ-80 דולר ל-94 דולר, כ-9% מעל מחיר השוק.

מחלקת המחקר, ג'יי.פי מורגן

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם