אומרים שהיה פה שמח

מודי בר-און מגולל את סיפורה של מדינת ישראל דרך ההיסטוריה התרבותית-בידורית שלה

מודי בר און / צלם: תמר מצפי
מודי בר און / צלם: תמר מצפי

"במדינת היהודים", יום חמישי 20:05, ערוץ 20

מאכזב לגלות שרוב המהפכות מצליחות לשנות את השמות, אבל לא את השיטה: "אנשי שלומנו" של הליכוד החליפו את אלה של המערך אחרי 1977, הומואים ולסביות בסך-הכול רוצים להתחתן ולגדל ילדים, וחלק מעיתונאי הימין שקיבלו סוף-סוף דריסת רגל על הבמה המרכזית, מעדיפים טיהור פוליטי נוסח מפא"י ההיסטורית על פני שינוי כללי השיח.

כל ההקדמה הזאת לא באה אלא כדי לומר שלמרות שתוכניות האקטואליה של ערוץ 20 לא מצליחות לנפק שיח מקורי אלא רק להחליף את הדיסקט הליברלי-יוני בטון מסורתי-נצי, דווקא חלק מתוכניות המורשת שלו מצליחות לפגוע בקהל נבון.

הנה כך, בשבוע האחרון עשיתי לי מנהג לעבור, לאחר כותרות החדשות, אל הסדרה הנהדרת הזאת בהגשת מודי בר-און, שמגוללת את סיפורה של מדינת ישראל דרך ההיסטוריה התרבותית-בידורית שלה.

הערב יוקדש הפרק לשלישיית "הגשש החיוור", שנדמה שנאמר עליה כבר הכול, אבל בר-און, כדרכו, מצליח לדייק כמה אבחנות.

* ציון: 9

ני-גמר

ערב של גמרים באירופה, יום שבת מ-19:30, ערוץ ספורט 1 וערוץ ספורט 2

אין חובב כדורגל שלא מסתובב בימים האלה כשעננה תלויה מעל ראשו אפילו בעת השרב הכבד: אמנם הימים הם ימים של הכרעות שמספקים דרמות ספורטיביות לרוב, אבל - כך יודע האוהד המנוסה (שמצליח לשאוב עידוד לפתע באמצע יום העבודה, רק מפני שבערב מצפה לו ליגת האלופות, למשל) - זו הסערה שמבשרת את בוא השקט של הקיץ, זה שבו אפילו החבטות המשמימות (יסלחו לי חובבי הטניס) על הדשא של ווימבלדון מהוות בקושי "פרס ניחומים".

מי שלא חושש מהמחר, יכול להתמכר לרגע הזה, לערב הזה שיחל באצטדיון וומבלי עם משחק גמר הגביע האנגלי (19:30) בין ארסנל הפייבוריטית לאסטון וילה המפתיעה.

אם לא תהיה הארכה, הרי שמיד בתומו של המשחק הזה אפשר יהיה לעבור לשני גמרים נוספים שייחלו ב-21:00: דורטמונד, במשחק הפרידה שלה מהמאמן יורגן קלופ, תנסה להיפרד ממנו עם תואר אחרי עונה מאכזבת, כשוולפסבורג, קבוצת הבית של מפעל פולקסווגן תפגוש אותה בגמר הגביע הגרמני.

במקביל, בפריז, ייפתח גמר הגביע הצרפתי בין פריז סן-ז'רמיין לאוקזר, שבו תנסה הקבוצה מפריז לבסס את שלטונה בצרפת.

את הדובדבן שמרנו לסוף: התחנה השנייה במסעה של ברצלונה לעבר הטראבל. כשתואר האליפות הספרדית בכיסה, וכשגמר ליגת האלופות מול יובנטוס ממתין לה בעוד שבועיים, תפגוש ברצלונה את החבורה העקשנית של אתלטיקו בילבאו (22:30), בגמר הגביע הספרדי.

4 גמרים במשך 4 שעות (!), שמוטב לחובבי הכדורגל לנשום מהם נשימה עמוקה, כזאת שתספיק עד אוגוסט.