יואב צפיר נגד גלגלצ: אטימות, שחצנות וחוסר חיבור לעם

צפיר בפייסבוק: "גלגלצ הכניסו לפלייליסט את השיר השבדי שזכה באירוויזיון. ואת מי לא? 'גולדן בוי' הישראלי" ■ גלגלצ: "השיר דווקא הושמע בתדירות גבוהה"

יואב צפיר / צילום:יונתן בלום
יואב צפיר / צילום:יונתן בלום

הבמאי יואב צפיר תוקף את התחנה הצבאית גלגלצ על כך שאינה כוללת ברשימת השירים שלה, הפלייליסט, את השיר שייצג את ישראל באירוויזיון, "גולדן בוי".

צפיר, הנמנה עם חברת טדי הפקות המייצגת את מבצע השיר נדב גדג', כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בגלגלצ הכניסו לפלייליסט את השיר השבדי שזכה באירוויזיון. ואת מי לא? 'גולדן בוי' הישראלי, שכבר מגיע ל-6 מיליון צפיות עוד מעט. יש לכם את זה ביותר אטימות, שחצנות וחוסר חיבור לעם?".

גדג' זכה במקום התשיעי בגמר תחרות הזמר האירופית הנחשבת, לאחר שהשתתף בתחרות הריאליטי הטלוויזיונית "הכוכב הבא" שהופקה על-ידי טדי הפקות וזכיינית ערוץ 2 קשת. צפיר משמש כבמאי והעורך הראשי של התוכנית ועמד בראש המשלחת הישראלית לוינה, אוסטריה, שם נערכה התחרות.

מגלי צה"ל נמסר כי "למרות הטענות, השיר המדובר דווקא הושמע בתדירות גבוהה מאוד בגלגלצ, בדומה לשירים אחרים שנכנסו לפלייליסט. אין משמעות לקטגוריה של היכן השיר נרשם, אלא לכמות ההשמעות שכאמור הייתה גובהה ביחס לשירים אחרים. היינו מצפים רק לגילוי נאות מיואב צפיר שמבחינתו הרי שידור השיר שווה כסף - לא טובת התרבות, כי אם שמירה על תרנגולת שאמורה להטיל בעבורו ביצי זהב".

צפיר הגיב לטענות גלגלצ ואמר: "נכון שאנחנו מייצגים את נדב, אבל אני חושב שהרבה אנשים שותפים לתחושותיי. מי שירוויח מהשמעת השיר הוא דורון מדלי, ואני לא ארוויח ישירות אפילו שקל, ולא זה העניין. העניין הוא שיש פלייליסט, והשיר לא נכנס לפלייליסט, למרות שביום התחרות הוא הושמע הרבה. הרבה אנשים מרגישים את מה שכתבתי, וזו תחושת בטן שאני שומע עליה הרבה. השיר זוכה להשמעות בינלאומיות, וזה מציק בבטן שפה יש תחנה אליטיסטית, שמתנשאת מעל השיר הזה. יש רגעים נדירים שבהם שיר הופך לתופעה יותר גדולה מהשיר עצמו, וזה השיר הזה".